اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین:

بسیجی در علم و تقوا باید پرچمدار باشد

نماینده ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین دانشجویان بسیجی را پرچمدار علم و تقوا خواند و گفت: دانشجویان بسیجی باید از نظر علم، تحقیق، پژوهش، نوآوری، خلاقیت و جهش علمی پرچمدار باشند.

بسیجی در علم و تقوا باید پرچمدار باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام محمدرضا تویسرکانی ظهر امروز در حاشیه نشست تشکیلاتی مسئولان و اعضای شورای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین در بیان راهکارهای جذب بسیجیان در بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها، اظهار داشت: با توجه به آیات و روایات، نخستین راهکار در جذب دانشجویان خوش اخلاقی است.

وی افزود: دانشجویان بسیجی باید در رفتار و کردار الگو بوده و از نظر علم، تحقیق، پژوهش، نوآوری، خلاقیت و جهش علمی پرچمدار باشند.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نبایدهای بسیج دانشجویی، بیان کرد: نباید هیچ نوع رفتار زشت و ناپسندی از بسیجی دیده شود و بی‌اخلاقی و کج اندیشی در بسیج راهی ندارد.

تویسرکانی متانت، عقلانیت و تهذیب نفس را از رفتارهای شاخص در بسیجیان دانست و افزود: در محیط دانشگاهی، دانشجویان از رفتارهای افراط گرایانه و دور از عقلانیت که بوی بی‌نظمی می‌دهد، پرهیز کنند.

این مسئول با اشاره به آیات قرآن، تصریح کرد: خداوند به پیامبر فرمود‌ه‌اند که اگر تو قصی‌القلب بودی مردم از کنارت پراکنده می‌شدند، مهربانی تو موجب جذب آنها شد.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین راه دیگر جذب مخاطب در بسیج دانشجویی را اسوه و الگو بودن دانست و ابراز کرد: هر کس باید به اندازه می‌تواند به شعارهایی که می‌دهد عمل کند.

تویسرکانی راهکار چهارم را جذب‌های انتخابی عنوان کرد و گفت: بسیج دانشجویی از جذب بدون شناخت پرهیز کند و جذب‌‌‌‌های انتخابی را با شناسایی دقیق در دستور کار خود قرار دهد.

این مسئول نکته پنجم در جذب را عدم حضور عناصر ناشایست و نالایق در بسیج دانشجویی عنوان کرد و افزود: وجود عناصری که در مسائل معنوی بهره‌ای ندارد و در فسق و فجور، لودگی و رفتارهای ناشایست زبان‌زد دیگران هستند و رفتارهایشان مطابق عقل و شرع نیست، عامل طرد دیگران می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین دفع را آخرین راهکار برای عدم حضور افراد ناشایست برشمرد و گفت: این یک راهبرد است و در مرحله آخر انجام می‌شود و باید با حفظ چارچوب‌ها جذب حداکثری صورت بگیرد.

انتهای پیام/2667/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول