اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تزریق مفهوم بسیج از قاب بسیج اساتید قزوین

نبض دانشگاه بسیج اساتید قزوین است

بسیج اساتید به عنوان محرکی برای پویایی استادان زمینه‌ساز ارتقای علمی استان قزوین است.

نبض دانشگاه بسیج اساتید قزوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بسیج اساتید مولد حرکت استادان به سوی فرهنگ غنی ایثار و انسجام بیشتر آنان برای گسترش فضای علم و پژوهش است.

این نهاد با جذب و کمک به شناسایی استادان در واحدهای مختلف دانشگاهی اعم از پیام نور، آزاد اسلامی و مراکز غیر انتفاعی استان قزوین گام‌هایی را تاکنون برای آشنایی اقشار استادان با فرهنگ بسیج و ارزش‌های دینی و انقلابی برداشته است.

تلاش بسیج اساتید به منظور توسعه روحیه و فرهنگ صالحین نیز به عنوان سرشاخه و محور اقدامات بسیج در استان قزوین پیگیری شده است چراکه توجه به این اصل و گسترش شجره طیبه صالحین به عنوان امتدادی برای نیل بسیج به افق‌ها و چشم اندازهای روشن پیشرفت است.

بسیج اساتید استان قزوین از زمان راه‌اندازی با محور قرار دادن جذب، شناسایی و عضویت استادان در مجموعه بسیج برای عملیاتی سازی رهنمودهای مقام معظم رهبری گام برداشته است.

تزریق تفکر بسیجی بین استادان بسیجی فعال در عرصه پژوهش و نخبه‌پروری استان قزوین بی‌تردید پدیدآورنده افق نو برای ارتقای بالندگی، ارتقا و رشد تمام جانبه است.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان قزوین در این خصوص با اشاره به نقش اساتید در گسترش فنون علم پژوهشی اظهار داشت: اساتید بسیجی به عنوان سرشاخه‌های گسترش علم و فنون جدید مبتکر و خلاق در زمینه‌های دینی و تربیتی مسئولیت‌های سنگینی را بر دوش می‌کشند.

جلال فارسی با تأکید بر اینکه دشمنان به دنبال تضعیف مباحث علمی در میان اقشار دانشگاهیان هستند، ابراز داشت: به همین منظور و با توجه به این هجمه نابرابر دشمنان به ویژه غرب باید زمینه را برای ارتقا و توجه به دغدغه‌ها و معضلات اساتید مهیا کرد.

فارسی با بیان اینکه استان قزوین جایگاه ارزشمندی را در زمینه‌های فناوری و تربیت نخبگان و اساتید بسیج دارد، ابراز داشت: از همین رو نیازمند همگرایی، انسجام و وحدت رویه میان اقشار اساتید در سطح دانشگاه‌های استان قزوین هستیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان قزوین با تأکید بر اینکه حفظ جایگاه اساتید باید همواره مورد توجه قرار داشته باشد، ابراز داشت: رسیدگی به مسائل و موانع اساتید بخش مهم دیگری است که پرداخت به آن نیازمند بحث و بررسی بیشتر است.

این مسئول با بیان اینکه پژوهش و فناوری در جامعه همواره با همت دانشجویان و راهنمایی‌های استادان رقم می‌خورد، عنوان کرد: نگاه به استاد امروز بسیار اهمیت‌دار است و نهادینه سازی فرهنگ علم پذیری باید توسط استادان بسیجی اجرا شود.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان قزوین با اشاره به اینکه تلاش برای ارتقای روحیه دینی و جایگاه اجتماعی استادان بسیجی در اولویت قرار دارد، متذکر شد: در همین راستا باید ضمن گسترش فرهنگ بسیج بین اقشار استادان از کمک و اراده آنها برای تحقق سند چشم انداز بسیج اساتید بهره برد.

این مسئول با بیان اینکه دشمنان به دنبال تضعیف روحیه علمی در میان جوانان هستند، تصریح کرد: خودباوری و عزم جهادی برای تحقق آرمان‌های نظام اسلامی در بخش علمی و پژوهشی لازمه‌ای است که توسط بسیج اساتید به مرحله عمل رسیده است.

یکی از اساتید دانشگاه در این خصوص ابراز داشت: تداوم مسیر علم و پژوهش امروز با اراده‌های آهنین دانشمندان و نخبگان جوان در مراکز مختلف به ویژه دانشگاه‌ها به وقوع پیوسته است و نقش بسیج اساتید همواره حمایتی و اثرگذار بوده است.

امیر سررشته‌داری با تأکید بر اینکه اساتید بسیجی باید برای تربیت دینی و معرفتی دانشگاهیان نیز تلاش کنند، ابراز داشت: هویت بخشی به اقشار دانشجویان در کلاس‌های درس و آشناسازی آنان با فرهنگ ایثار و پیروزی از رسالت‌های مهم و خطیر اقشار استادان است که باید برای این منظور نیز برنامه ریزی و مقدمه چینی کرد.

این استاد دانشگاه بسیجی با تأکید بر ضرورت‌های اجرای فعالیت‌های مناسب از سوی بسیج اساتید و حضور استادان در این برنامه‌ها عنوان کرد: اجرای رویکردهای فرهنگی به ویژه احیا و گسترش شجره طیبه صالحین به عنوان رویکرد اثرگذار و مهم در اولویت این نهاد قرار داشته و پیگیری شده است.

سررشته‌داری با بیان اینکه گسترش کیفی و کمی برنامه‌های بسیج اساتید استان قزوین دنبال شود، ابراز داشت: در حال حاضر شمار قابل توجهی از اساتید دانشگاه‌های استان قزوین شامل پیام نور، آزاد اسلامی و مراکز غیرانتفاعی عضو در پایگاه‌ها و واحدهای مقاومت بسیج اساتید هستند که این منظور باید روز به روز تقویت شده و زمینه تعالی معنوی در اساتید مهیا شود.

مشارکت با اقشار مختلف بسیج نیز جزو دیگر رویکردهای بسیج اساتید قزوین است که این مهم نیز سرلوحه مسئولان و متولیان بسیج اساتید قرار گرفته است.

آیت‌الله هادی باریک‌بین در این خصوص با اشاره به نقش بسیج اساتید در دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: بسیح اساتید باید با دعوت از روحانیون حوزوی و برقراری ارتباط بیشتر بین دانشجویان و روحانیون زمینه بهره‌مندی بیشتر از نظرات آنها در زمینه‌های مختلف دینی را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین با تأکید بر اصل تقوا بین اساتید دانشگاه‌ها عنوان کرد: بسیج اساتید باید تقوا را در اولویت برنامه های خود قرار دهد زیرا خداوند نیز به این اصل مهم بسیار تاکید کرده است.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: در روایات مختلفی در خصوص داشتن تقوا تأکید شده است بنابر این از اساتید دانشگاه‌ها انتظار می‌رود این اصل مهم را برای دانشجویان تبیین کنند.اساتید باید دانشجویانی تربیت کنند که به سلاح علم و تقوا مسلح باشند زیرا علم بدون تقوا فایده ندارد و برای جامعه مضر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در کشورهای غربی افرادی که به علم دست می‌یابند به‌ درستی از آن بهره نمی‌برند٬ ادامه داد: علت این امر آن است که در چنین کشورهایی افراد تقوا را اساس کار خود قرار نمی‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: بنابر این دانشمندان ایرانی باید تلاش کنند تمام کارهای آنان از جمله آموختن علم و بهره‌مندی از آن برای رضای خداوند متعال باشد.

بنابر گفتار توجه به مفاهیم و ارزش‌های بسیج نه در قاب جنگ سخت بلکه در ابعاد دانشگاه نیز مؤید افتخار و عزت آفرینی است تا جایی که بسیج اساتید قزوین به عنوان نبضی برای تپش قلب علم تأثیرگذاری مضاعفی را داشته و از این نظر باید زمینه را برای اشتیاق و گرایش بیشتر استادان به فعالیت در عرصه بسیج مهیا کرد.

انتهای پیام/77005/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول