اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره زکات استان زنجان تاکید کرد

لزوم ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه

رئیس اداره زکات استان زنجان بر لزوم ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه تاکید کرد.

لزوم ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام احمد جباری ظهر امروز در همایش زکات شهر دندی اظهار داشت: اداره زکات استان زنجان در راستای ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه اقدامات مختلفی را در طول سال انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات انجام شده توسط دبیرخانه زکات استان زنجان تبلیغ و ترویج پرداخت زکات در جامعه است، اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که موجب تبلیغ بیشتر فرهنگ پرداخت زکات می‌شود، تبیین این فرهنگ توسط مبلغان و روحانیون است.

رئیس اداره زکات استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه کمیته امداد نیز در راستای عمل به سنت‌های حسنه در این زمینه و همچنین محرومیت‌زدایی و دستگیری از نیازمندان اقدام به اجرای طرح جمع‌آوری زکات می‌کند، اذعان داشت: در استان زنجان بیش از 600 روستا مشمول پرداخت زکات هستند.

این مسئول همچنین با اشاره به مبالغ صرف شده از محل زکات جمع‌آوری شده ابراز داشت: از میزان مبلغی که سال گذشته جمع‌آوری شد، 19 پروژه در استان احداث و 33 پروژه نیز مرمت شده است.

وی به سایر هزینه‌کردهای زکات نیز اشاره کرد و گفت: این مبالغ در راستای کمک به معیشت مددجویان، تامین جهیزیه نوعروسان، درمان خانواده‌های زیرپوشش و... هزینه می‌شود.

در ادامه این همایش مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان با اشاره به ارائه گزارشی از مبلغ زکات جمع‌آوری شده در شهرستان، گفت: خوشبختانه به علت اعتقادات و باورهای عمیق مذهبی که در بین مردم شهرستان ماهنشان وجود دارد، سالانه مبلغ زکات جمع‌آوری شده در این شهرستان افزایش پیدا می‌کند.

ذبیح‌الله غفاری با اشاره به اینکه طی هشت ماهه گذشته از سال‌جاری 3 میلیارد و 400 میلیون ریال زکات در شهرستان ماهنشان جمع‌آوری شده تصریح کرد: این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 100 درصد افزایش یافته است.

امام جمعه ماهنشان نیز در این همایش ضمن تاکید بر لزوم پرداخت زکات اذعان داشت: در بسیاری از آیات دینی و روایات نقل شده از ائمه معصومان (ع) بر این امر مهم تاکید شده، اما موضوع مهم‌تر فرهنگ‌سازی پرداخت زکات در جامعه است که باید دستگاه‌های متولی اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

انتهای پیام/73005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول