اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی قزوین اعلام کرد

دامن زدن به نزاع سیاسی یعنی کاهش رشد علمی

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: قطعا انتصاب مدیرانی که دانشگاه را محل نزاع سیاسی خود و دیگران قرار دهند به صلاح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست و از سرعت رشد و جهش علمی کشور می‌کاهد.

دامن زدن به نزاع سیاسی یعنی کاهش رشد علمی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین به مناسبت 16 آذر روز دانشجو که با منویات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت آغاز شده در خصوص تحولات اخیر در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین آمده است: پیشرفت‌های چشمگیر علمی در زمینه‌های مختلف که به رغم بی‌مهری برخی مسئولان، مرهون حمایت‌های همه جانبه رهبر عالی‌قدر انقلاب و تلاش‌های شبانه‌روزی نخبگان این مرز و بوم است اقتدار روزافزون و کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به ارمغان آورده است.

این بیانیه ادامه می‌دهد: انتصاب نامطلوب و خارج از مشی اعتدال وزیر محترم علوم در این وزارتخانه و به‌کارگیری فردی که در جریان فتنه 88 مسئولان نظام را متهم به جابه‌جایی آرا کرده، از یک سو موجی از نگرانی را میان اساتید و دانشجویان انقلابی ایجاد کرد و از سویی موجبات سوءاستفاده عده‌‌ای را فراهم آورد تا از این آب گل‌ آلود، ماهی خود را بگیرند.

در ادامه این بیانیه آمده است: برخی ساز بازگشت بی‌چون و چرای دانشجویان و اساتید اخراجی حامیان فتنه 88 را کوک کرده و برخی دیگر، با اقدامات نسنجیده خود، دانشگاه را محل کشمکش‌های مذموم سیاسی و جناحی نمودند، بدیهی است که مسئولیت هرگونه اتفاق ناخوشایند در دانشگاه‌ها متوجه شخص وزیر علوم خواهد بود.

این بیانیه تصریح می‌کند: بی‌شک اتفاقات مهم این روزهای دانشگاه بین‌‌المللی امام خمینی (ره) که به فرموده امام خامنه‌ای (حفظه الله) آبروی نظام است متأثر از سیگنال‌هایی است که از سوی مسئولان وزارتخانه به دانشگاه‌ها ارسال شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اگر نبود انتصاب‌های نابجا، اگر نبود بی‌توجهی به نظر نمایندگان مجلس و تهدید آنها، اگر نبود خروج از مشی اعتدال، امروز نه شاهد تجمعات غیرقانونی بودیم و نه شاهد حضور ابهام برانگیز دانشجویان و اساتید اخراجی در دانشگاه.

این بیانیه تأکید می‌کند: ما نیز همچون سایر مردم معتقدیم که باید زمینه حضور افرادی که نسبت به گذشته خود توبه کرده‌اند در دانشگاه فراهم شود اما حضور دانشجویان اخراج شده‌ای که پس از 8 سال هنوز هم بی‌پرده اعلام می‌کنند: «باید این نظام را دودستی به ته دره انداخت!» و یا اساتیدی که با سوءاستفاده از این جایگاه رفیع و با اغفال برخی از دانشجویان دختر، خودکشی ناموفق دو تن از آنان را رقم زده‌اند، در دانشگاه خط قرمز ما بوده و خواهد بود.

این بیانیه می‌افزاید: مسلم است مردم که خانواده این دانشجویان هستند به هیچ وجه به حضور چنین اساتیدی در دانشگاه رضایت نخواهند داد.

در این بیانیه آمده است: اگر چه نظارت و ارزیابی عملکرد یکی از فرآیندهای تعریف شده در نظام مدیریت هر کشور است، و اهمیت آن در عرصه آموزش عالی بر کسی پوشیده نیست؛ اما این فرآیند باید بر اساس شاخص‌ها، معیارها و با توجه به مسئولیت‌ها، اختیارات و امکانات و ضمن شناسایی قوت‌ها و ضعف‌ها و رصد فرصت‌ها و تهدیدها و با نظرخواهی میدانی به دور از سیاسی بازی صورت پذیرد تا بتوان از نتایج به دست آمده برای آینده‌ای بهتر برنامه‌ریزی کرد.

این بیانیه اضافه می‌کند: امروز دانشگاه‌ها بیش از هر زمان دیگر نیازمند ثبات و آرامش‌اند تا استادان و دانشجویان بتوانند با فراق بال و آسوده خاطر در میدان پژوهش و نوآوری به فعالیت بپردازد و در دهه پیشرفت و عدالت همچون سه دهه گذشته در جهت ارتقا و اعتلای نظام جمهوری اسلامی گام بردارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اعزام هیئت نظارت سه نفره از سوی وزارت علوم به دانشگاه پس از جوسازی‌های اخیر، تجمع دوباره غیرقانونی توسط طیف مذکور به همراه برخی اساتید و دانشجویان اخراجی (که معلوم نشد چگونه وارد دانشگاه شده بودند)، ترتیب جلسه در آمفی تئاتر دانشگاه و واگذاری اداره برنامه به طیف مذکور، قضاوت‌های یک‌طرفه و ناعادلانه، ایراد توهین‌های مکرر، همه و همه نشان‌دهنده اقدامات از قبل برنامه‌ریزی شده‌ای بود که التهاب فضای دانشگاه را در پی داشت و کاری غیر حرفه‌ای و دور از اخلاق و تقوا بود.

این بیانیه می‌افزاید: آنچه در این میان نباید فراموش شود، خواسته‌های به حق مطرح شده توسط برخی دانشجویان بود که لابه‌لای وعده‌های پشت سر هم مسئولان به ظاهر پیگیر به بوته فراموشی سپرده شده است.

این بیانیه اضافه می‌کند: توجه به حداقل‌های آموزشی و رفاهی دانشجویان انتظار به‌ جایی است که متأسفانه در برخی موارد، هیچ توجهی به آنها نشده و دلسردی دانشجویان را به همراه داشته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در این میان، خبر استعفای جناب آقای دکتر آل‌بویه، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نه تنها غیرمنتظره نبود بلکه آگاهی از تصمیمات وزارت علوم و شنیدن صدای نارضایتی جمعی از دانشجویان ایرانی و غیرایرانی در برخی زمینه‌ها، برای هر گوش شنوایی کار آسانی بود.

این بیانیه اضافه می‌کند: در پایان، اعلام می‌کنیم آنچه که خواسته دانشجویان انقلابی این استان است، معرفی چهره‌ای موجه، معتدل، علمی، آکادمیک و فارغ از هرگونه گرایش افراطی برای ریاست دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در صورت پذیرش استعفای جناب آل‌بویه که در حد تصور است، می‌باشد.

این بیانیه می‌افزاید: قطعا انتصاب مدیرانی که دانشگاه را محل نزاع سیاسی خود و دیگران قرار دهند به صلاح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود و از سرعت رشد و جهش علمی کشور خواهد کاست.

شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو 16 آذر سال 1332 و پیگیری آرمان آنها در عرصه عمل و تبریک روز دانشجو، همه عناصر فعال دانشجویی را به همدلی در راستای تحقق اهداف والای جنبش دانشجویی دعوت می‌کند.

انتهای پیام/2667/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول