اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر:

جنبش دانشجویی به پیشرفت خود ادامه می‌دهد

عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر گفت: تا زمانی که ساز و کار حاکم در نظام جهانی به سمت برابری و عدم استکبار و نفوذ قدرت‌های بزرگ نرود جنبش دانشجویی زنده است و رو به جلو حرکت می‌کند.

جنبش دانشجویی به پیشرفت خود ادامه می‌دهد

حسین معین‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با تبیین حادثه 16 آذر بیان داشت: سه تن از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران با اسامی شریعت رضوی، قندچی و بزرگ‌نیا در اعتراض به خطر ورود نیکسون به ایران دست به اعتراض و اعتصاب زدند.

وی افزود: این دانشجویان پس از اعتراض و اعتصاب با برخورد شدید دژخیمان شاه رو به رو شده و پس از درگیری به شهادت رسیدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر با تبیین هدف قیام دانشجویان در این روز بیان داشت: دانشجویان در این روز به ظلم‌ستیزی و مبارزه با استبداد داخلی و استکبار خارجی در دوران تندروهای جمهوری‌خواه به ریاست آیزن هاور در آمریکا پرداختند.

وی با بیان اینکه مبارزه دانشجویان علیه یک دولت دست‌نشانده داخلی صورت گرفت، تصریح کرد: دولت وقت ایران، یک دولت دست نشانده و هماهنگ با آمریکا بود و آثاری از یک دولت ملی در ایران وجود نداشت و این مسئله موجب شد جنبش دانشجویی ادامه یابد.

معین‌آبادی ادامه داد: تا زمانی که در حوزه سیاست خارجی‌، کودتا، نفوذ و ترور علیه مردم و کشورهای جهان سوم ادامه دارد این جنبش نیز به قوت خود باقی است.

وی ابراز عقیده کرد: در عرصه خارجی هنوز روحیه و رسالت دانشجویی باقی است و تا زمانی که ساز و کار حاکم در نظام جهانی به سمت برابری و عدم استکبار و عدم نفوذ قدرت‌های بزرگ نرود جنبش دانشجویی زنده است و رو به جلو حرکت می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر خاطرنشان کرد: باید به شور دانشجویی احترام گذاشت و در راستای بهبود وضعیت عمومی داخل و خارج کشور از آن  بهره ببریم.

انتهای پیام/78005/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول