اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیانیه دانشگاه آزاد اسلامی گیلان اعلام شد

16 آذر نقطه عطف فعالیت‌ جنبش دانشجویی

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در بیانیه‌ای 16 آذر روز دانشجو را نقطه عطف فعالیت‌های جنبش دانشجویی، نمایانگر روح استکبارستیز، استقلال‌خواهی، عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی دانشجویان ایران در پرتو اسلام عزیز عنوان کردند.

16 آذر نقطه عطف فعالیت‌ جنبش دانشجویی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در بیانیه دانشگاهیان دانشگاه‌ آزاد اسلامی گیلان به مناسبت روز دانشجو آمده است: در 16 آذر سال 1332 وقتی سنگفرش‌های دانشکده فنی دانشگاه تهران به خون شهیدان مصطفی بزرگ‌نیا، مهدی شریعت رضوی و احمد قندچی رنگین شد، همرزمانشان دانستند که باید بر حسب وظیفه و به منظور آگاهی‌بخشی به مردم میهن خود علیه استکبار قیام کنند و سردمداران استکبار جهانی گمان نمی‌کردند که این روز نقطه آغازین جنبشی خواهد بود که از قلب آن چمران‌ها، علم‌الهدی‌ها، باکری‌ها و ... بپا می‌خیزند.

این بیانیه اضافه کرده است: امروز وظیفه هر دانشجوی فرهیخته این است که برای حفظ حرمت خون شهدا و صیانت از سرزمین عزیزمان ایران اسلامی بپا خیزد.

در ادامه بیانیه ذکر شده است: استادان و دانشجویان ایران اسلامی با درک صحیح از موقعیت و نعمت بی‌نظیری که در دست ایشان به امانت سپرده شده و با تمسک به روح آرمان‌گرایانه حقیقت‌جویی و بیدارگری که در نهاد دانشگاهیان قرار دارد تمام تلاش خود را در راه جهاد علمی و عملی برای سرفرازی روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار بسته و به حول و قوه الهی از ارواح طیبه شهدا مدد گرفته و سنگرهای رشد و ترقی را یک به یک فتح می‌کنند.

این بیانیه می‌افزاید: ما دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بزرگداشت روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو و تجدید میثاق با آنها و امام (ره) شهیدان، اعلام می‌داریم که ضمن لبیک به ندای امام خامنه‌ای و برافراشتن پرچم سرخ حسینی ادامه دهنده راه شهدا خواهیم بود و با تکرار شعار مرگ بر استکبار جهانی، مرگ بر صهیونیسم به آنها ثابت می‌کنیم که از مواجهه با هیچ دشمنی ترس نداشته و تا از بین بردن عوامل ذلت یعنی صهیونیسم غاصب دست از مبارزه بر نمی‌داریم.

انتهای پیام/2300/ر/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول