اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس عنوان کرد

احیای نخبگی توام با تعهد نیاز امروز جامعه دانشجویی

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه دانشجویی بیش از هر زمان دیگری به احیای نخبگی توام با تعهد نیازمند است.

احیای نخبگی توام با تعهد نیاز امروز جامعه دانشجویی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد آشوری عصر امروز در نشستی پیرامون گرامیداشت روز دانشجو، از این قشر به عنوان جامعه پیشرو در حرکت به سوی رشد و اعتلای میهن اسلامی‌مان یاد کرد و اظهار داشت: جامعه دانشجویی بیش از هر زمان دیگری به احیای نخبگی توام با تعهد نیازمند است. 

وی افزود: سنجش نخبگی یک جامعه بر پایه میزان تحلیل و ارائه دانش و اقدام در مسیر رفع وابستگی کشور قابل بررسی در نزد اقشار تحصیل کرده آن است و دانشگاه‌ها باید در رسالت جدید خود متوجه تولید منابع انسانی هوشمند در مسیر حرکت در چارچوب منافع ملی و رفع نیازهای جامعه باشند. 

نماینده مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رفع نیازهای جامعه دانشگاهی کشور و تلاش برای متمرکزسازی اعضای این جامعه در راستای ایفای رسالت‌های اساسی خویش یک وظیفه برای مسئولان کشور و به خصوص مسئولان دست‌اندرکار با جامعه دانشگاهی و نخبه کشور است که باید در این زمینه به وزارت علوم و دانشگاه‌ها کمک کرد. 

وی ادامه داد: آنچه که موجب رقم خوردن 16 آذر و نام‌گذاری این روز به روز دانشجو شد، حس استقلال و عزت طلبی موجود در میان فعالان جنبش دانشجویی در دهه 30 بود که سرآغازی بر مبارزه و مقابله با استکبار در تاریخ معاصر کشورمان شد. 

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان گفت: جامعه دانشجویی بعد از انقلاب اسلامی نیز کارکردی موفق از خود به جای گذارد و خیل عظیم دانشجویانی که به صفوف دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل پیوستند، خود گواهی بر رشادت و عقلانیت توام با تعهد در نزد نسل جوان کشورمان بودند. 

وی رسالت مهم جامعه دانشجویی کشورمان در شرایط حاضر را تلاش برای قطع وابستگی‌های کشورمان به بیگانگان عنوان کرد و اظهار داشت: نیم نگاهی به گذشته این جریان پیش رو در کشورمان نشان می‌دهد که همواره دشمنان این سرزمین تلاش داشته‌اند تا با منحرف کردن این جنبش و یا استفاده ابزاری از آن به مطامع خویش دست یابند اما هر بار هوشمندی و اراده مستحکم دانشجویان کشورمان و خلق و خوی استقلال‌طلبی و آرمان‌گرایی آنان به سد محکمی در برابر زیاده خواهی‌های دشمنان تبدیل شده است. 

آشوری اضافه کرد: آرمان‌گرایی در جامعه دانشجویی عاملی برای رشد و پیشرفت کشور به شمار می‌رود اما باید مطالبات جنبش دانشجویی را نیز به سمت و سوی واقعی آن سوق داد تا بتوان دستاوردهای آن را برای جامعه‌مان در مدت زمان مناسبی شاهد بود. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: جامعه‌ای موفق خواهد بود که عناصر نخبه و علمی آن در چارچوب اخلاقیات و بدور از نگاه‌های افراطی و تفریطی حرکت کنند. 

وی یاد و خاطره همه شهدای جنبش دانشجویی را گرامی‌داشت و گفت: برخی از جوانان همین مرز و بوم با درک شرایط تاریخی و اهمیت حفظ نظام و کشور دست به مجاهدت‌های فراوان در طول سال‌های بعد از انقلاب اسلامی زدند و اکنون رسالت همه جوانان و همه عناصر دانشگاهی کشورمان است که با تاسی به آن رشادت‌ها و با روحیه ایمانی و آرمانی خویش، راه آن دلاور مردانی که از جان خویش بر سر اعتقادات خود گذشتند، زنده و پاینده نگاه دارند. 

انتهای پیام/88001/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول