اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه نخست محرم صورت گرفت

انجام بیش از 2 هزار بازرسی دام در بیرجند

مسئول نظارت بر بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: در دهه نخست محرم 2 هزار و 500 دام سبک و سنگین بازرسی شدند.

انجام بیش از 2 هزار بازرسی دام در بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی عارفی‌نیا بعد از ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی بیرجند اظهار داشت: بیماری سل جزء بیماری‌های مشترک بوده که منشا دامی دارد.

وی با بیان این‌که در دامداری‌های صنعتی و نیمه‌صنعتی تست سل انجام می‌شود، ادامه داد: اگر مورد مثبتی از بیماری مشاهده شود، غرامت دامدار توسط دامپزشکی پرداخت می‌شود. 

توزیع 500 برگ برشور دامپزشکی

مسئول نظارت بر بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی بیرجند با بیان این‌‌که در ماه محرم از قصابان خواسته شد به سبب رعایت بهداشت فردی از کشتار دام در معابر خودداری کنند، افزود: در برخی موارد موفق به تحویل دام زنده شدیم.

عارفی‌نیا از توزیع 500 برگ برشور در دهه نخست محرم در میان هیئت‌ها و قصابان بیرجند خبر داد و اذعان داشت: نظارت بر حمل و نقل دام از سایر استان‌ها را تشدید کرده‌ایم.

وی با بیان این‌‌که در این ایام نظارت بهداشتی و کشتار در کشتارگاه‌ها رایگان انجام شده است، یادآور شد: همچنین 40 لیتر مواد گندزدا نیز توزیع شده است. 

ضبط 215 کیلو گوشت دام بیمار در ماه محرم 

مسئول نظارت بر بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی بیرجند با اشاره به اطلاع‌رسانی در مورد کشتار دام در کشتارگاه‌ها متذکر شد: امسال محرم بیشتر کشتارها در کشتارگاه‌ها انجام شده است.

عارفی‌نیا با بیان این‌که دو اکیپ ثابت و سه اکیپ سیار به نظارت‌های بهداشتی در دهه نخست محرم می‌پرداختند، تصریح کرد: تعداد 2 هزار و 500 بازرسی دام سبک و سنگین در این مدت انجام شده است.

وی با بیان این‌که 215 کیلو گوشت بیمار انواع دام در بیرجند ضبط شده است، اضافه کرد: همچنین 305 مورد خوراک دام نیز ضبط شده است.

مسئول نظارت بر بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی بیرجند با بیان این‌که لاشه دام در کشتارگاه‌‌ها 24 ساعت در پیش‌سرد می‌ماند، خاطرنشان کرد: این امر علاوه بر پی‌اچ گوشت در سلامت گوشت نیز موثر است.

انتهای پیام/69010/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول