اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه امام خمینی قزوین:

مشکلات کاری عامل اتلاف وقت در ورزش جانبازان و معلولان است

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین مشکلات کاری را یکی از عوامل اتلاف وقت در ورزش جانبازان و معلولان عنوان کرد.

مشکلات کاری عامل اتلاف وقت در ورزش جانبازان و معلولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی همتی صبح امروز در نخستین همایش و کارگاه آموزشی ویژه جانبازان و معلولان ورزشکار استان که به مناسبت هفته پارالمپیک در محل سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت زمان در ورزش جانبازان و معلولان امری مهم تلقی می‌شود که خود ارزیابی و برنامه‌ریزی از مهم‌ترین مؤلفه‌های آن به شمار می‌رود.

همتی افزود: خود ارزیابی شامل تحلیل نحوه کنونی صرف زمان، شناخت عوامل اتلاف وقت و نیز تغییر عادات و روش‌های پیشین است که تمام افراد معلول و غیر معلول باید به آن توجه داشته باشند.

وی ضمن ارائه راهکارها و پیشنهادهایی برای استفاده بهینه از وقت در ورزش جانبازان و معلولان ادامه داد: با تهیه جدول زمانبندی کارها و تحلیل آن از طریق؛ سنجش میزان بهره‌وری، بازه‌هایی از روز که بیشترین بهره‌وری را داشته است، چگونگی کنترل بیشتر بر زمان، میزان فرصت قابل برنامه‌ریزی و همچنین افزایش یا کاهش زمان صرف شده برای هر یک از کارها نسبت به زمان تخصیص یافته می‌توان برای استفاده بهتری از وقت داشت.

عضو هیئت علمی گروه تربیت‌بدنی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین مدیریت اثربخش زمان را مدیریتی عنوان کرد که فرد بتواند در آن بدون اتکا به عوامل بیرونی بیشترین میزان بهره‌وری را از زمان داشته باشد.

همتی با تأکید بر ضرورت شناخت عوامل اتلاف زمان در برنامه‌ریزی تصریح کرد: مشکلات کاری، تعلل‌ها، کمال‌طلبی‌ها، آشفتگی و عدم تمرکز از جمله این عوامل به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه برای تغییر دادن عادت‌های نادرست باید عوامل اتلاف وقت، شناسایی و یادداشت شود، خاطرنشان کرد: صحبت‌های کم اهمیت، دوباره کاری، ناتوانی در نه گفتن به خواسته‌های نابه‌جا تنها بخشی از دلایل اتلاف زمان محسوب می‌شود.

عضو هیئت علمی گروه تربیت‌بدنی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین با تأکید بر اینکه مدیریت زمان وابسته به تفکیک کارهای مهم و غیرمهم است، یادآور شد: پرداختن به کارهای جنبی به علت ناتوانی در انجام کارهای فوری و مهم موجب کاهش میزان موفقیت می‌شود.

همتی اضافه کرد: برای رسیدن به موفقیت باید علاوه بر تشخیص بهترین کاربرد هر بازه زمانی، از انجام همزمان تعداد زیادی از کارها خودداری کرد و بخشی از فرصت روزانه خود را به فکر کردن اختصاص داد.

مرتضی طاهری استادیار و دیگر عضو هیئت علمی گروه تربیت‌بدنی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین نیز در این همایش ضمن بیان سخنانی در خصوص رویکردهای رفتاری در ورزش جانبازان و معلولان بر تأثیرات مثبت تفکر و روح سالم بر موفقیت افراد به ویژه ورزشکاران جانباز و معلول تأکید کرد.

طاهری افزود: با تقویت روح و باور داشتن به سبک زندگی فعال می‌‌توان شاهد اثرات مثبت در زندگی بود.

در این مراسم که از سوی اداره تربیت‌بدنی و معاونت دانشجویی دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد محسن حق‌شناس مدیرکل ورزش و جوانان، جمعی از معلولان و جانبازان استان، دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه نیز حضور داشتند.

برنامه‌های هفته پارالمپیک امسال از هفتم تا سیزدهم آذر ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/77011/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول