اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

وجود کتابخانه دیجیتال امکان دسترسی به کتاب را آسان کرده است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه امکان اینکه هر شخصی یک کتابخانه برای خود داشته باشد وجود ندارد، گفت: وجود کتابخانه دیجیتال بسیاری از مشکلات موجود در این زمینه را حل کرده است.

وجود کتابخانه دیجیتال امکان دسترسی به کتاب را آسان کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌‌الله علی خاتمی ظهر امروز در مراسم تجلیل از خادمان کتاب اظهار کرد: دانایی تکامل‌دهنده شخصیت هر انسانی است و در اهمیت این امر تردیدی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: انسان به عنوان موجود برتر آفرینش باید همیشه نگاهش به افق‌های دوردست و برای روشن کردن تاریکی‌های زندگی و باز کردن ابهامات باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه اگر انسان در رفتار و نگاهش تکامل نداشته باشد جامعه راکد و بی‌حرکت می‌شود، افزود: کتاب به‌عنوان یار دیرین، انسان را با دنیای گذشته آشنا می‌کند.

این فعال مذهبی با بیان اینکه فرهنگ و تمدن گذشته توسط کتاب به نسل امروز و آینده انتقال می‌یابد، اذعان داشت: کتاب چراغ هدایتی برای روشنایی‌های آینده است.

خاتمی با اشاره به اینکه رسانه‌های گروهی، شنیداری و نوشتاری امروز وظیفه آگاهی به مردم را بر عهده دارند، بیان داشت: اقدامات انجام شده در این حوزه کافی نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه انس با کتاب باید به عنوان یک عادت و امتیاز مثبت محسوب شود، اظهار داشت: همچنین برای رونق کتابخوانی به ایجاد بسترهای مناسب نیاز است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان ایجاد انگیزه و شوق دانایی را در افزایش مطالعه در بین نوجوانان و جوانان مفید ارزیابی کرد و گفت: اگر آثار این انگیزه در عمق جان افراد زنده شود بسیار کارساز است.

این فعال مذهبی ادامه داد: برای زنده شدن این انگیزه فعالیت‌های فکری، اعتقادی و روانی باید به صورت جدی توسط افراد صاحب نظر انجام شود.

خاتمی با اشاره به اینکه امروز کتاب‌های بسیاری در حوزه‌های مختلفی وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به ازدیاد کتاب و محدودیت عمر بشر علاقه‌مندان باید بهترین‌ها را برای مطالعه انتخاب کنند.

وی با تاکید بر اینکه کتاب برای ایجاد انگیزه و اعتقادات دینی موتور خوبی است که باید استفاده شود، تصریح کرد: کتاب باید برای مطالعه به راحتی در مکان‌های عمومی و در اختیار مردم قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه امکان اینکه هر شخصی یک کتابخانه برای خود داشته باشد وجود ندارد، گفت: وجود کتابخانه دیجیتال بسیاری از مشکلات موجود در این زمینه را حل کرده است.

این فعال مذهبی با بیان اینکه نگاه کردن به صفحه‌های کتاب از نظر روانی برای انسان نشاط روحی ایجاد می‌کند، گفت: انس با کتاب از نظر روانشناسی نیز آرامش روحی برای انسان ایجاد می‌کند.

خاتمی با تاکید بر اینکه انسان استعدادهای فوق‌العاده‌ای دارد، اظهار داشت: امروز در این مراسم از خادمان عرصه کتاب تجلیل می‌شود چراکه نیت خیرین و خادمان کتاب ماندگار است.

وی با تاکید بر اینکه باید رویکرد قوی به مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه افزایش یابد، افزود: فرهنگ کتابخوانی باید در محیط‌های مختلف از جمله ایستگاه‌های اتوبوس و مکان‌های عمومی ترویج یابد.

انتهای پیام/73008/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول