اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دزفول خبر داد

بازدید اعضا انجمن کتابخانه‌های عمومی دزفول از کتابخانه‌های شخصی

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دزفول از بازدید اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان از کتابخانه‌های شخصی در دزفول خبر داد.

بازدید اعضا انجمن کتابخانه‌های عمومی دزفول از کتابخانه‌های شخصی

فروزان مهرانپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار کرد: معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دزفول به همراه اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی به همراه چند تن از کتابداران، و اعضای شورای اسلامی و همچنین روسای ادارات حضور در حرکتی ابتکاری از کتابخانه‌های شخصی عبدالکریم جمال، کریم شاهرونی و خانم زهرا خلفی در سه بخش بازدید به عمل آوردند.

وی افزود: در بخش اول از کتابخانه شخصی جمال مورد بازدید گروه قرار گرفت طبقه پائین منزل وی، رئیس مرکز آموزش عالی شیخ مرتضی انصاری و عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی دزفول، به متراژ یک‌صد و 15 متر مربع که به کتابخانه اختصاص داده شده بود شامل 4 هزار نسخه کتاب در موضوعات دینی و مذهبی، تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه، احادیث و تفاسیر و فقه اهل سنت، چاپ‌های مختلف تورات، زبور، و انجیل هستند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دزفول عنوان کرد: مشوق جمال در این زمینه پدر مرحومش بوده که با وجود سواد کم ولی با اشتیاق دانسته‌های خود را به وی منتقل کرده به طوری که در چهار سالگی قادر به خواندن و نوشتن بوده است.

وی ادامه داد: آغاز جمع‌آوری این مجموعه، خرید کتب و جمع‌آوری آنها را از 40 سال پیش عنوان کرد به طوری که با نخستین درآمد خود از نجاری از سال 1352 اکثر حقوق خود را صرف کتاب کرده و آغاز مطالعات خود را از زمان جوانی عنوان کرد که مبنای تحقیقات و مطالعات و کنجکاوی ایشان این بود که چرا دین اسلام باید برترین دین باشد؟

مهرانپور افزود: در بخش دوم بازدید از کتابخانه‌های شخصی، کتابخانه کریم شارونی مورد بازدید قرار گرفت.

وی اضافه کرد: آغاز مطالعه شارونی از سال 1342 بوده است و یادی از معلم ابتدایی خود به نام سوزنگر کرد که با هدیه دادن مجله کیهان بچه‌ها او را تشویق به مطالعه کرده بود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دزفول خاطرنشان کرد: از زمان تربیت معلم، کتب شریعتی و شهید مطهری را مطالعه کرده و به هنگام خدمت در هر مدرسه‌ای نخستین فعالیت وی، تشکیل کتابخانه هر چند در فضای کوچک  بوده است.

وی با بیان اینکه نخستین کتابخانه مدرسه را در سال 1356 در مدرسه معرفت راه‌اندازی کرد، گفت: راه‌اندازی کتابخانه کمیته از دیگر اقداماتش بوده است.

مهرانپور تصریح کرد: همچنین زمان آغاز فعالیت در تربیت معلم خدیجه کبری، کتابخانه این مرکز دارای 3 هزار جلد کتاب بوده که شارونی با توجه به اینکه پست معاونت مالی اداری مرکز را داشته ولی به دلیل علاقه به کتاب و کتابخانه با تلاش و همت خود مجموعه را به 12 هزار نسخه در موضوعات تاریخ فلسفه، اجتماعی، اقتصادی و دایره‌المعارف رسانده است.

وی ادامه داد: همچنین سری کامل تفسیر نمونه و نهج‌البلاغه را به مساجد و تعداد قابل توجهی نیز به بستگان و آشنایان هدیه داده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دزفول اظهار کرد: همچنین شاهرونی از همه نمایشگاه‌های کتاب هم در سطح شهرستان و هم بین‌المللی تهران دیدن کرده و کتاب تهیه می‌کند.

وی اضافه کرد: نکته جالب توجه در بازدید از کتابخانه شارونی وجود نسخه‌های متعدد از کتاب شرنگ شیرین خانم خلفی بود که  از طرف شارونی به همه میهمانان اهدا شد.

مهرانپور همچنین گفت: در آخرین مرحله از کتابخانه زهرا خلفی استادیار دانشگاه و عضو انجمن کتابخانه‌های عمومی بازدید به عمل آمد.

وی خاطرنشان کرد: خلفی آغاز مطالعه و جمع‌آوری کتاب را از 35 سال پیش عنوان کرد و در همین راستا بیش از 4 هزار نسخه کتاب با توجه به علاقه مطالعاتی در زمینه‌های ادبیات، شعر، رمان، نهج‌البلاغه و کتب عاشورایی و همچنین تاریخ جمع‌آوری کرده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دزفول با اشاره به اینکه تاکنون 72 مقاله در مجموعه مقالات خانم خلفی به چاپ رسیده است عنوان کرد: علاوه بر مقالات چاپ شده توانسته سه جلد کتاب نیز به چاپ برسانند.

انتهای پیام/72001/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول