اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان:

کتاب جامع شهدای طلبه و روحانی گیلان منتشر می‌شود

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان گفت: کتاب جامع شهدای طلبه و روحانی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گیلان تدوین و منتشر می‌شود.

کتاب جامع شهدای طلبه و روحانی گیلان منتشر می‌شود

حجت‌الاسلام محمد جمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به شناسایی 150 طلبه و روحانی شهید در گیلان اظهار کرد: سال 89 یادواره شهید میرزا کوچک جنگلی و شهدای طلبه و روحانی گیلان با سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان برگزار شد.

وی به برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی با سخنرانی رئیس جمهور در سال 91 اشاره کرد و افزود: تصویب بنیاد میرزا کوچک جنگلی در هیئت وزیران از دستاوردهای کنگره مذکور است.

جمالی بنیاد مذکور را متولی برنامه‌های میرزا کوچک جنگلی دانست و تصریح کرد: بنیاد میرزا کوچک جنگلی با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در استان راه‌اندازی می‌شود.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان در ادامه به اهداف این سازمان اشاره کرد و گفت: شناسایی طلاب و روحانیون شهید، جمع‌آوری و حفظ آثار شهدای طلبه و روحانی، معرفی شهدا به جامعه و تبیین نقش روحانیون در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از اهداف سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان است.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان دارای کنگره‌های جمع‌آوری و سرکشی، علمی و پژوهشی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی و همچنین پشتیبانی و اجرایی است، یادآور شد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تکریم خانواده شهدا، جمع‌آوری اسناد شخصی شهدا، تهیه و تولید فیلم مستند گزارشی و داستانی شهدای طلبه و روحانی گیلان از جمله اهداف سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان است.

جمالی از ساخت و نصب تندیس و یادمان شهدای طلبه و روحانی در ورودی شهرهای گیلان خبر داد و بیان کرد: راه‌اندازی سایت ویژه طلاب، روحانیون و میرزا کوچک جنگلی به تصویب رسیده است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان با اشاره به تهیه کتاب جامع شهدای طلبه، روحانی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان، اظهار کرد: کتاب مذکور سال آینده رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/84001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول