اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر کرج:

ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند برنامه‌‌ریزی بلندمدت است

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند برنامه‌ریزی بلند‌مدت، کارشناسی شده و دقیق فرهنگی است.

ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند برنامه‌‌ریزی بلندمدت است

محمود دادگو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: ایران اسلامی طی سال‌های اخیر تحت هجوم گسترده فرهنگی قرار داشته و دشمنان خارجی به دنبال منحرف کردن ذهن جوانان مسلمان کشورمان هستند.

وی تصریح کرد: رهبری معظم انقلاب اسلامی با بصیرت بالایی که دارند، سال‌ها پیش این شبیخون گسترده را درک فرموده و بارها هشدار داده‌اند که باید از تمام ابزار و ظرفیت‌های موجود در کشور برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان استفاده کرد.

این مسئول افزود: مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان به طور قطع نیازمند زیرساخت‌ها و کار فرهنگی علمی و کارشناسی شده است که اگر در این زمینه غفلتی داشته باشیم، با مشکلات و آسیب‌های بسیاری روبه‌رو خواهیم شد.

* ضرورت افزایش آگاهی و بصیرت نسل جوان برای مقابله با توطئه‌ها

دادگو با تاکید بر ضرورت افزایش آگاهی و بصیرت نسل جوان گفت: یکی از مهمترین عوامل بصیرت‌افزایی جامعه توسعه فرهنگ کتابخوانی و افزایش استقبال مردم به ویژه نسل جوان از مطالعه است.

وی افزود: متاسفانه سرانه مطالعه در تمام کشور و همچنین شهرستان کرج با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد و این امر به دلیل عدم بهره‌مندی از زیرساخت‌های فرهنگی متناسب با نیاز روز از جمله کتابخانه‌های عمومی است.

رئیس شورای شهر کرج بیان داشت: از سوی دیگر ما در حوزه برنامه‌ریزی فرهنگی برای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، کاستی‌ها و نواقصی داریم که برای رفع آنها نیازمند کار کارشناسی علمی و بلندمدت هستیم.

* نباید بحث کتابخوانی تنها چند روز از سال مطرح باشد

دادگو با اشاره به اینکه در هفته‌های گذشته مراسم‌های مختلفی به مناسبت هفته کتابخوانی در کشور و شهرستان کرج برگزار شد، گفت: متاسفانه ما شاهد هستیم که این موضوع تنها در چند روز خاص از جمله هفته کتابخوانی و یا زمان‌های برگزاری نمایشگاه کتاب مطرح می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که موضوع مهمی چون ترویج فرهنگ مطالعه باید همواره در اولویت برنامه‌های نهادهای مختلف به ویژه متولیان امور فرهنگی قرار داشته و این مباحث با هدف‌گذاری‌های خاص به طور مداوم پیگیری گردد.

رئیس شورای شهر کرج همچنین به کمبود فضاهای عمومی مطالعه در شهرستان کرج اشاره کرد و گفت: در کنار فرهنگ‌سازی باید در حوزه سخت‌افزارها و زیرساخت‌ها نیز برنامه‌ریزی داشته و کار بیشتری انجام دهیم.

دادگو افزود: به عنوان نمونه کلانشهر کرج با دارا بودن جمعیت بالا و جوان از کمبود کتابخانه‌های عمومی رنج می‌برد و اگر دستگاه‌های متولی امر و سیاست‌گذاران در این حوزه برنامه‌ریزی لازم را نداشته باشند، این مشکلات در آینده، همراه با افزایش جمعیت بیشتر هم خواهند شد.

انتهای پیام/2302/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول