اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

کتاب «روحانیت و اقتضائات جامعه معاصر» منتشر می‌شود

محقق مرکز مطالعات فرهنگی اجتماعی از انتشار کتاب «روحانیت و اقتضائات جامعه معاصر» خبر داد.

کتاب «روحانیت و اقتضائات جامعه معاصر» منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، محمدکاظم کریمی با اعلام اجرای پروژه «روحانیت و اقتضائات جامعه معاصر» در مرکز مطالعات اجتماعی اظهار کرد: این پروژه مجموعه نشست‌های تخصصی است که توسط مرکز مطالعات فرهنگی اجتماعی از سال 88 با حضور کارشناسان، محققان و اساتید حوزه‌های اجتماعی برگزار شده است که از میان این نشست‌ها، پنج نشست که با محوریت روحانیت و نیازهای جامعه معاصر ارتباط بیشتری داشت، انتخاب و نسبت به تنظیم، تدوین و ویرایش علمی آنها در قالب یک مجموعه قابل توجه اقدام شد.

وی ادامه داد: در این کتاب موضوعاتی مانند شیوه‌های برقراری ارتباط موثر، معنویت‌های کاذب و رسالت روحانیت، تنوع فرهنگی مذهبی جامعه ایران، تبلیغ دین، چالش‌ها و راهکارها، و سبک زندگی اسلامی ایرانی ارائه شده است.

وی اضافه کرد: نگاه ما این بود که با موضوع ارتباط روحانیت و نیازهای جامعه موضوعاتی را که اساتید مطرح کرده‌اند، در حد نیاز فضلای روحانی و محققان و مبلغان به گونه‌ای تنطیم و تدوین کنیم که به نیازشان پاسخ دهد و مطالب قابل توجهی، هم نسبت به شناسایی آگاهی‌های مورد نیاز روحانی و طلبه در محیط تبلیغی، شامل آگاهی‌های محیطی، محتوایی، تبلیغی و فضای حاکم بر جامعه و دیگر اموری که یک روحانی باید از آن اطلاع داشته باشد در این مجموعه ارائه شده است.

پژوهشگر مطالعات فرهنگی اجتماعی افزود: «آگاهی به زمان و مکان» و «وقوف بر موضوعات و مسائل جامعه» دو عنصر اساسی در تبلیغ و تبیین معارف و آموزه‌های اسلامی هستند که شایسته توجه نخبگان فرهنگی و حساسیت آنها نسبت به شرایط امروز جامعه است.

اثر حاضر که محصول اندیشه‌ و بررسی‌های‌ جمعی از صاحب‌نظران است، حاوی نکته‌های کلیدی در زمینه شناخت مختصات تبلیغ و جامعه مخاطب، آگاهی از شیوه‌های برقراری ارتباط با مخاطبان و آشنایی با ابزار و روش‌های تبلیغی رقیبان است که هر کدام به تنهایی می‌توانند مروجان و نگهبانان آموزه‌های دینی را در برقراری ارتباط مؤثر با مخاطب و فراهم‌سازی ابزار مناسب برای ابلاغ پیام، یاری ‌رسانند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب به آدرس قم، چهار راه شهدا، کوچه آمار، پلاک 42 مراجعه کنند یا با شماره تلفن 37832834-025 تماس بگیرند.

انتهای پیام/2258/ح/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول