اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت تجاری عراق خبر داد

استقبال عراقی‌ها از محصولات کشاورزی زنجان/ راه‌اندازی کارخانه لبنی در عراق

عضو هیئت تجاری عراق از استقبال مسئولان عراقی از محصولات کشاورزی زنجان خبر داد و گفت: استاندار حله اعلام آمادگی کرده که کارخانه تولیدات لبنی در حله عراق راه‌اندازی شود.

استقبال عراقی‌ها از محصولات کشاورزی زنجان/ راه‌اندازی کارخانه لبنی در عراق

سیدعلی صنوبرزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به سفر هئیت تجاری زنجان به عراق اظهار کرد: حضور هئیت تجاری زنجان در عراق موجب شد تا هئیت تجاری عراق نیز بازدیدی از ظرفیت‌های کشاورزی زنجان داشته باشد.

وی با بیان اینکه سفر هئیت تجاری زنجان به نجف اشرف سفر پرخیری بود، افزود: در این سفر با مسئولان عراق دیدارهایی صورت گرفت.

عضو هیئت تجاری عراق تصریح کرد: در این سفر مسئولان زنجانی با مسئولان عراق از جمله استاندار نجف در خصوص سرمایه‌گذاری ایرانیان در نجف دیدار کردند.

وی با اشاره به بازدید هیئت تجاری ایران از صنایع کشاورزی عراق افزود: سفر به استان حله از دیگر برنامه‌های این هیئت تجاری بود.

صنوبرزاده ادامه داد: طبق صحبت‌های استاندار حله این استان در خصوص احداث پروژه‌ها توسط ایرانی‌ها در حله اعلام آمادگی کرده است.

وی با اشاره به اینکه در رابطه همه محصولات کشاورزی و تولیدات استان زنجان به استانداران شهرهای مختلف عراق ارائه شد، افزود: استان حله دارای فرآورده‌های دامی زیادی است که سرمایه‌گذاری در این زمینه از سوی ایرانی‌ها مورد نظر مسئولان این استان است.

این عضو هیئت تجاری عراق تصریح کرد: استاندار حله اعلام آمادگی کرده است تا کارخانه تولیدات لبنی در حله راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه با مسئولان کشاورزی استان‌های بغداد و حله گفت‌و گویی‌های انجام شد، افزود: در خصوص صدور محصولات  کشاورزی و احداث گلخانه نیز توافقاتی صورت گرفته است.

صنوبرزاده با بیان اینکه مسئولان عراقی از صدور محصولات کشاورزی استان زنجان به نجف استقبال می‌کنند،افزود: این محصولات به عنوان محصولات درجه یک استان زنجان قابلیت عرضه در عراق دارند.

وی از راه‌اندازی دفتر محصولات کشاورزی زنجان در عراق خبر داد و گفت: پشتیبانی‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

این تاجر عراقی با اشاره به بازدید هیئت تجاری عراقی از مجتمع نان محلی زنجان افزود:‌ تعدادی از بازرگانان علاقه‌مند به همکاری در این زمینه هستند.

وی با اشاره به ظرفیت محصولات کشاورزی زنجان تصریح کرد: سیب درختی، خشکبار و سیب زمینی محصولات موردنظر تجار عراقی برای فروش در بازار نجف است.

گفتنی است، این هیئت تجاری نخستین گروه تجاری عراقی بود که در زنجان حضور یافت و قرار است هیئت‌های تجاری دیگر نیز از ظرفیت‌های کشاورزی زنجان بازدید کنند.

انتهای پیام/73003/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول