اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان مطرح کرد

تحمیل سالانه 2500 میلیارد ریال خسارت ناشی از فرسودگی ماشین‌آلات کشاورزی

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: سالانه رقمی در حدود 2 هزار و 500 میلیارد ریال خسارت ناشی از فرسودگی ماشین‌آلات کشاورزی به کشور تحمیل می‌شود.

تحمیل سالانه 2500 میلیارد ریال خسارت ناشی از فرسودگی ماشین‌آلات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امشب دوازدهمین نمایشگاه صنعت کشاورزی، ادوات و تجهیزات آبیاری با هدف معرفی و نقش ماشین‌آلات کشاورزی، ادوات و تجهیزات آبیاری در توسعه پایدار، با حضور استاندار اصفهان، رئیس سازمان نظام مهندسی اصفهان و رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی افتتاح شد.

رسول محققیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه حاضر 11 سال قبل به عنوان یک رویداد در اصفهان متولد و سریعاً دوران رشد خود را سپری و با حمایت بی‌دریغ صاحبان صنعت در رشته کشاورزی و دامپروری و دامپزشکی به یک رخداد ملی و بین‌المللی تبدیل شد و شاهد بودیم که طی فرآیندی چهار ساله دو نمایشگاه دیگر از آن انتزاع شد و به لطف الهی، آن دو نمایشگاه در مدت کوتاه به بلوغ کامل خود رسید.

وی ادامه داد: در دیار نصف جهان در سال جاری ناظر بر برگزاری سه نمایشگاه مستقل و بین‌المللی در رسته کشاورزی تحت عناوین نمایشگاه صنعت کشاورزی AGROMAC شامل ماشین‌آلات، ادوات و تجهیزات آبیاری، نمایشگاه AGROVET تکنولوژی کشاورزی شامل نهاده‌ها، محصولات و صنایع وابسته و نمایشگاه ISFAHAN VET، نمایشگاه صنعت دام، طیور و دامپزشکی است.

این مسئول افزود: با توجه به ضرورت امر در مکانیزه شدن کشاورزی در قانون برنامه سوم توسعه، دولت مکلف شده است تا به رفع بحران صنعتی شدن کشاورزی کمک کند و گفته می‌شود سالانه رقمی در حدود 2 هزار و 500 میلیارد ریال خسارت ناشی از فرسودگی ماشین‌آلات کشاورزی به کشور تحمیل می‌شود، این در حالی است که راهکار رسیدن به تولید پایدار، صنعتی شدن کشاورزی است.

وی اضافه کرد: اگرچه این روند در کشور آغاز شده اما همچنان فرسودگی ماشین‌های کشاورزی و یا تولید ماشین‌آلاتی که با فناوری روز جهان فاصله دارند، موجب شده میزان بهره‌وری در زمینه‌های کشاورزی بسیار پایین‌تر از استانداردهای جهانی باشد، چراکه بخش مهمی از موضوع افزایش بهره‌وری در واحد سطح و استفاده از ماشین‌آلات به روز و سازگار با جغرافیای کشور است.

محققیان تصریح کرد: ایجاد رشته مکانیزاسیون کشاورزی در گرایش‌هایی چون مکانیک بیوسیستم، ماشین‌های کشاورزی، انرژی‌های تجدیدپذیر و فناوری پس از برداشت نشان‌دهنده آن است که بخش دانشگاهی کشور نیز به اهمیت این موضوع پی برده‌اند و برای حل این بحران دست به کار شده‌اند.

وی افزود: در این دوره که نخستین دوره از نمایشگاه تازه متولد شده و در واقع دوازدهمین دوره از نمایشگاه کشاورزی است، 106 مشارکت‌کننده داخلی و خارجی از استان‌های اصفهان، تهران، مازندران، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، شیراز، مشهد، همدان، گلستان، قزوین، زنجان، کرمان و نیز نمایندگان شرکت‌هایی از کشورهای ایتالیا، آلمان و چین حضور دارند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان ابراز امیدواری کرد با پیشرفت فضای فیزیکی نمایشگاه مجدداً تمام زمینه‌های نمایشگاه کشاورزی را به صورت جامع و در یک زمان و در کنار هم برگزار کند.

انتهای پیام/2301/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول