اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز ایران:

قوانین جامعه کشاورزی برای 40 سال قبل است/ بخش کشاورزی نادیده گرفته می‌شود

قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز ایران با بیان اینکه قوانین حاکم در جامعه کشاورزی ما برمی‌گردد به 40 سال قبل گفت: اگر بهره‌وری را بالا ببریم هزینه پایین آمده و سبب توسعه پایدار می‌شود.

قوانین جامعه کشاورزی برای 40 سال قبل است/ بخش کشاورزی نادیده گرفته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، عنایت‌الله بیابانی امشب در نخستین همایش کودهای آلی و ارگانیک کشور که در متل بانک کشاورزی بابلسر برگزار شد اظهار داشت: با اینکه بخش کشاورزی در جامعه اهمیت بسیار دارد ولی نادیده گرفته شد.

وی افزود: دنیا امروز علمش از روز به ساعت تبدیل شد ولی ما هنوز در ارتباط با غنی‌سازی آب و خاک و استفاده بهینه از آب و شور شدن خاک صحبت می‌کنیم که به حق این امر تهدید جدی برای بشریت است.

این مسئول تصریح کرد: چه عاملی سبب شد تا استفاده بی‌رویه از آب بسیار شد و بخش تحقیقات که یکی از مهم‌ترین دستاوردهای بشریت به‌ویژه در بخش کشاورزی است با بی‌مهری تمام روبرو شد ولی با این وجود در این مورد تعقل و تفکر نشد.

بیابانی تصریح کرد: با توجه به اینکه بقاء هر جامعه وابسته به بخش کشاورزی است چرا باید بخش خصوصی اقدام به تولید کود آلی کند و بخش کشاورزی که متولی این امر است آن را نادیده بگیرد.

قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز ایران تصریح کرد: به دلیل بی‌توجهی و بی‌مهری در بخش تحقیقات، عدم مدیریت درست و نداشتن یک استراتژیک مشخص کشاورزان را به نابودی کشانده است.

وی منشا این بی‌توجهی را مدیران ارشد جامعه دانست و گفت: علی‌رغم اینکه ما در بحث کم‌آبی و بی‌آبی مشکل داریم اما از لحاظ اقلیمی جز کشورهای استثنایی هستیم چرا که 11 اقلیم در کشور ما وجود دارد.

بیابانی با بیان اینکه با یک برنامه‌ریزی درست می‌توانیم مشکلاتمان را رفع کنیم اذعان داشت: مدیر ارشدی که نتواند ظرفیت بخش خود را بشناسد نتیجه‌اش آمار اشتباه می‌شود.

وی افزود:به‌ دلیل بی‌توجهی به مسائل اصلاح ساختار کشت، منابع ما نابود شده است.

این مسئول بر به‌روز شدن بخش تحقیقات تاکید کرد و گفت: کدام مدیر جهاد کشاورزی بوده که کارشناسانش در سمینار دنیا شرکت کردند و کدام مورد مدیر ترویج بوده که تحقیقاتش به‌روز بوده است.

بیابانی افزود: بخش تحقیقات ما نابود شده است و اصلا به‌روز نیست، چه ارزشی دارد تحقیقات ما در قفسه‌های کتابخانه جهاد کشاورزی می‌ماند و چرا نباید تحقیقات را در اختیار مروجان قرار دهیم و دانش لازم را در این زمینه داشته باشیم.

قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز ایران گفت: بی‌کفایتی برخی مدیران است که سبب نابودی بخش کشاورزی شده است چرا شما آن‌قدر از کشاورزان ایراد می‌گیرد و آنها را عامل نابودی می‌دانید.

بیابانی عنوان کرد: ما کشاورزان رسالتی در تاریخ بشر داریم ما مخلوق خدا هستیم و برای خود جایگاهی داریم اما به دلیل عدم مدیریت درست و بی‌کفایتی برخی مدیران ارشد جایگاه ما نابود شده است.

وی تصریح کرد: وقتی ظرفیت‌ها را نمی‌شناسند و آمار دروغی می‌دهند، نتیجه‌اش این می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در دو ماه قبل حدود 50 هزار تن کود داشتیم اما با عملکرد درست مدیران ارشد کشاورزی دولت روحانی این مقدار به 500 هزار تن رسیده است.

قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز ایران بیان داشت: باید نگاه دوباره به بخش کشاورزی داشته و برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم.

وی تصریح کرد:جامعه کشاورزی ما این قابلیت را دارد که رقابت‌پذیر باشد منوط بر اینکه زیرساخت لازم در بخش کشاورزی فراهم شود.

این مسئول با بیان اینکه قوانین حاکم در جامعه کشاورزی ما برمی‌گردد به 40 سال قبل اذعان داشت: اگر بهره‌وری را بالا ببریم هزینه پایین آمده و سبب توسعه پایدار می‌شود.

قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز ایران با تاکید به برگزاری جلسات گفت: باید چنین جلساتی برگزار و مشکلات کشاورزان مطرح شود و در این جلسات کشاورزان هم حضور داشته باشند چرا که اگر همواره کشاورزان را تنها کشاورز بیل به دوش فرض کنید کشاورزی روز به روز نابود می‌شود.

انتهای پیام/86010/ک40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول