اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

راهی جز مدیریت علمی در بخش کشاورزی وجود ندارد

استاندار اصفهان گفت: راهی جز مدیریت علمی در بخش کشاورزی وجود ندارد.

راهی جز مدیریت علمی در بخش کشاورزی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رسول زرگرپور امشب در مراسم گشایش دوازدهمین نمایشگاه صنعت کشاورزی، ادوات و تجهیزات آبیاری ضمن خیر مقدم به میهمانان در پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی، اظهار داشت: حضور بیش از 100 شرکت خارجی از پانزده استان اصفهان و نمایندگان شرکت‌های خارجی نشان از اهمیت این نمایشگاه دارد.

وی با اشاره به قرار گرفتن ایران در کمربند زلزله خیز جهان که سالانه باعث وقوع زلزله‌های متعدد می‌شود و کمربند خشکسالی، خاطرنشان کرد: 85 درصد مناطق ایران در جزو مناطق خشک و نیمه خشک و پانزده درصد معتدل است که این وضعیت ضرورت برنامه‌ریزی ملی برای مدیریت این امر را ضروری می‌سازد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ایران سالانه 250 میلیمتر بارندگی دارد که یک سوم متوسط جهانی است و هر سه تا پنج سال شاهد خشکسالی هستیم، اضافه کرد: از طرف دیگر ما با مقوله تغییر اقلیم مواجه هستیم بدین معنا که کشور به سمت خشک شدن پیش می‌رود.

وی، زمین‌های حاصلخیز، انرژی بی پایان خورشیدی، مردم سختکوش و عزم مسئولان را از فرصت‌های کشور برای رونق کشاورزی دانست و متذکر شد: در این میان استفاده از علم و تجربه و تکنولوژی ضامن بهره‌برداری مناسب از این فرصت‌ها خواهد بود.

زرگرپور با اشاره به مشکلات کشور در زمینه منابع آب تصریح کرد: در کشور راهی نداریم؛ جز اینکه از تجربیات دیگران و مدیریت علمی برای مبارزه با مشکلات پیشرو استفاده کنیم.

وی ادامه داد: طبق تحقیقی که در وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است، در شرایط کنونی 120 میلیون تن محصول تولید می‌کنیم که با استفاده از تکنولوژی روز می‌توان این مقدار را به 300 میلیون تن ارتقا داد.

استاندار اصفهان با اشاره به برنامه‌های دولت در زمینه کشاورزی، اضافه کرد: دولت تدبیر و امید به هدف آرمانی بخش کشاورزی یعنی تامین امنیت غذایی با تاکید بر تولید ملی پایبند و درصدد است با اصلاح نظام حقوقی کشاورزی و گسترش مکانیزاسیون و این موضوع را تحقق بخشد.

به گزارش فارس، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت کشاورزی تا 8 آذر از ساعت 15 تا 21 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان دایر است.

انتهای پیام/2301/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول