اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

انحراف تسهیلات کشاورزی کمتر از 5 درصد است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: انحرافی که در پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی مشاهده شده کمتر از پنج درصد است.

انحراف تسهیلات کشاورزی کمتر از 5 درصد است

عادل عبدایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با بررسی 3 هزار طرح کشاورزی که از اعتبارات توسعه بخش کشاورزی استفاده کرده‌اند، 237 طرح اجرا نشده که با رایزنی با بانک‌های عامل به ویژه بانک کشاورزی تلاش می‌کنیم تا یارانه دریافت‌کنندگان این تسهیلات برداشته شده و آنها تنبیه شوند و تسهیلات دریافتی آنها به صورت عادی و با سود 20 درصد در نظر گرفته شود.

وی افزود‌: بیش از 95 درصد طرح‌های توسعه بخش کشاورزی با نظارت‌هایی که انجام دادیم به ثمر نشسته و کمتر از پنج درصد انحراف را در این زمینه شاهد هستیم.

بخش کشاورزی همچنان بیشترین فرصت شغلی را فراهم می‌آورد

عبدایمانی تصریح کرد: در دنیا روال بر این است که بخش کشاورزی بیشترین آب را مصرف می‌کند، اما ما طرح‌های توسعه آبیاری مدرن و قطره‌ای سعی می‌کنیم تا جلوی هدر‌رفت منابع آب در این زمینه را بگیریم.

این مسئول ادامه داد: از محل تسهیلات 85 به 15 درصد برای توسعه آبیاری مدرن، 6 هزار هکتار طرح در حال مطالعه و تصویب نهایی است و ما منتظر بهره‌برداران و کشاورزان هستیم تا با بهره‌مندی از این تسهیلات شیوه آبیاری مزارع خود را تغییر دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل علت استقبال نشدن گسترده از این طرح را آورده 15 درصد از سوی زارعان اعلام کرد و گفت: البته در این زمینه تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.

وظیفه نظارت بر بهداشتی بودن محصولات کشاورزی بر عهده جهاد نیست

وی در پاسخ به ممنوعیت فروش فله‌ای شیر و برخی دیگر از محصولات کشاورزی با بهانه قرار دادن غیر بهداشتی بودن این محصولات خاطرنشان کرد: زمانی که محصول کشاورزی اعم از زراعی، باغی و دامی از مزرعه و واحد تولیدی بیرون آمد و به بازار ورود پیدا کرد، دیگر مسئولیتی متوجه جهاد کشاورزی نیست، چرا که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت باید در این زمینه وارد عمل شده و از ورود مواد لبنی یا باغی و زراعی با سموم و شرایط غیربهداشتی جلوگیری کنند.

عبد‌ایمانی با انتقاد از نامتوازن بودن راه‌اندازی بسیاری از واحدها به ویژه کارخانه‌های متعدد پنبه پاک‌کنی در مغان یادآور شد: چه لزومی داشت که 13 کارخانه پنبه پاک‌کنی در منطقه مغان دایر شود در حالی که بسیاری از آنها تعطیل شده و سرمایه ملی خوابیده است.

این مسئول از فعال بودن 9 واحد بسته‌بندی عسل بیش از دو برابر ظرفیت تولیدی و چهار صنایع تبدیلی و تکمیلی شیلات خبر داد و عنوان کرد: در این واحدهای تبدیلی و تکمیلی ماهیان به اشکال مختلف فرآوری شده و در بسته‌بندی مناسب وارد بازار می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید 52 هزار تن کلزا و 25 هزار تن میوه در استان اردبیل خبر داد و اظهار داشت: بخش عظیمی از این محصولات در استان اردبیل فرآوری می‌شود به طوری که ما یک کارخانه بزرگ روغن‌کشی را در اردبیل داریم که توان تولید روغن با کیفیت را دارد.

عبد‌ایمانی در پایان سخنان خود به بلاتکلیفی کارخانه فرآوری محصولات سبلان اشاره کرد و گفت: این ظرفیت عظیم در حال از بین رفتن است، در حالی که باید از آنها بهره‌برداری صحیح و اصولی انجام شود.

انتهای پیام/62005/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول