اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین:

فرهنگ تفکیک پسماند از مبدأ در بین شهروندان قزوینی نهادینه شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: با ترویج فرهنگ تفکیک پسماند از مبدأ می‌توان درصد بیشتری از زباله‌ها را بازیافت کرد.

فرهنگ تفکیک پسماند از مبدأ در بین شهروندان قزوینی نهادینه شود

مجتبی منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: واحد تفکیک از مبدأ به دنبال احساس ضرورت برای بهبود فرآیند جمع‌آوری پسماند و کاهش هزینه‌های مربوط به آن از سال 84 طبق ماده چهار آیین‌نامه قانون مدیریت پسماند با هدف تفکیک پسماند از مبدأ راه‌اندازی شده است.

وی کاهش هزینه جمع‌آوری و حمل و نقل زباله، کاهش آلودگی و پراکندگی زباله، تولید محصولات بازیافتی با کیفیت بهتر، تمیز ماندن مواد قابل بازیافت به علت عدم اختلاط آن با زباله‌های دیگر، صرفه‌جویی در زمین برای دفن و کاهش حجم وزن زباله ورودی به محل دفن را از جمله اهداف اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با بیان اینکه آموزش به شهروندان مستلزم اجرای بهتر این طرح است، ابراز داشت: در این راستا آموزش‌گران سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین آموزش‌های لازم را به شهروندان ارائه می‌دهند.

آموزش چهره به چهره تفکیک پسماند از مبدأ به شهروندان

منتظری بیان کرد: آموزش‌گران به صورت چهره به چهره تفکیک پسماند از مبدأ را در درب منازل به شهروندان آموزش‌ و یک مخزن مخصوص این تفکیک را به آنان ارائه می‌دهند.

این مسئول اضافه کرد: این آموزش‌گران اعلام جمع‌آوری مواد بازیافتی را به شهروندان گفته تا آنان در زمان اعلام شده زباله‌ها را به افراد جمع‌آوری‌کننده این مواد تحویل دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین یادآور شد: طرح تفکیک زباله تر از خشک در مدارس شهر قزوین به اجرا در آمده و اقدامات یاد شده نیز در این فضای آموزشی ارائه شده است.

منتظری خاطرنشان کرد: جمع‌آوری پسماندهای خشک مانند شیشه، کاغذ، فلزات و پلاستیک از تر موجب حفظ منابع طبیعی، محیط زیست و کاهش مصرف انرژی می‌شود.

پیشگیری از تخلفات شهری در قزوین

این مسئول با بیان اینکه پیشگیری از تخلفات شهری از جمله واحدهای مستقر در سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین است، عنوان کرد: پیشگیری از تخلیه غیرمجاز پسماند واحدهای تجاری در نهرها و معابر عمومی از جمله وظایف این واحد است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین ادامه داد: پیشگیری از پخش تراکت‌های تبلیغاتی در شهر قزوین، پیشگیری از نصب آگهی‌های تبلیغاتی در محل‌های غیرمجاز و ابلاغ قانون مدیریت پسماند به مجتمع‌های تجاری به منظور رعایت مفاد قانون فوق در قزوین از دیگر وظایف واحد پیشگیری از تخلفات شهری است.

انتهای پیام/77009/ر30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول