اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر مشگین‌شهر:

سیستم دفع پسماندها در مشگین‌شهر سنتی است

رئیس شورای شهر مشگین‌شهر گفت: سیستم‌های جمع‌آوری زباله و دفع پسماندها در مشگین‌شهر به صورت سنتی انجام می‌شود و با وجود این ضعف نمی‌توان از آلودگی‌های زیست محیطی جلوگیری کرد.

سیستم دفع پسماندها در مشگین‌شهر سنتی است

رسول فانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مدیریت پسماند تبدیل به یکی از مهمترین و اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم شهرستان مشگین‌شهر به خصوص‌ باغداران و کشاورزان شده است.

وی تصریح کرد: پسماندها در اصل با فعالیت‌های روزانه انسان تولید شده و وارد چرخه طبیعت می‌شوند و با افزایش روزافزون حجم پسماندها و تنوع آن نحوه جمع‌آوری و دفع آنها با مشکل مواجه شده است.

فانی یادآور شد: ورود برخی محصولات شیمیایی و خطرناک بهداشتی به داخل خانه‌ها و وجود پسماندهای آنها موجب می‌شود که به مرور زمان این پسماند‌ها وارد آب‌های زیر‌زمینی شوند که این امر می‌تواند اثرات بسیار مخرب و زیانباری را برای شهروندان جامعه رقم بزند.

عضو شورای شهر مشگین‌شهر افزود: با وجود این مشکلات سیستم‌های جمع‌آوری زباله و دفع پسماندها در مشگین‌شهر به صورت سنتی انجام می‌شود و با وجود این ضعف نمی‌توان انتظار داشت که بتوان از آلودگی‌های زیست محیطی به نحو احسن و مطلوب جلوگیری کرد.

این مسئول عنوان کرد: مدیریت پسماندها علیرغم وجود مشکلات فراوان می‌تواند به عنوان یکی از گام‌های مهم در راه ارتقای وضعیت مدیریت پسماندها در سطح شهرستان باشد و در این راستا در سطح شهر، شهرداری به عنوان نهاد مدیریتی پسماندهای خانگی شناخته شده است هر چند اقدامات شهرداری به تنهایی نمی‌تواند در کنترل و جمع‌آوری پسماندها مثمر ثمر باشد و نیازمند همکاری و همیاری مردم شریف شهرستان را نیز می‌طلبد.

فانی یکی از راه‌های کنترل پسماندهای خانگی را تغییر در نحوه مصرف از طریق فرهنگ‌سازی بین مردم عنوان کرد و ادامه داد: اخیراً در برخی هیئت‌های عزاداری مشاهده شد که از ظروف یکبار مصرف استفاده شده است، با وجود اینکه استفاده از این ظروف برای سلامتی مضر اعلام شده است اما با این وجود از لیوان‌های یکبار مصرف استفاده شد و بعد از مصرف آن نیز به زمین ریخته شده و در سطح شهر پراکنده می‌شد و این عامل موجب می‌شود چهره شهر زشت شده و مشکلاتی نیز به بار آورد در حالی که ریش‌سفیدان هیئت‌ها می‌توانستند با مدیریت مطلوب از ریخت و پاش بی‌مورد جلوگیری کنند.

این عضو شورای شهر مشگین‌شهر در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: در طول برنامه پنج ‌ساله بالغ بر 14 میلیارد ریال جهت تهیه سطل‌های زباله و خودروهای جمع‌آوری زباله هزینه شده است و شهرستان مشگین‌شهر در مدیریت پسماند در سطح استان اردبیل رتبه نخست را به خود اختصاص داده است و در راستای دفع زباله نیز موفق عمل کرده است.

انتهای پیام/62009/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول