اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل مدیریت پسماند شهرداری اهواز خواستار شد

اعلام ابهامات قرارداد کارخانه تبدیل پسماندهای اهواز به کود کمپوست

مدیر عامل مدیریت پسماند شهرداری اهواز خواستار اعلام ابهامات قرارداد کارخانه تبدیل پسماندهای اهواز به کود کمپوست شد.

اعلام ابهامات قرارداد کارخانه تبدیل پسماندهای اهواز به کود کمپوست

محمد سعید گلابکش‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: فعالیت‌هایی که در بحث مدیریت پسماند انجام می‌شود بر اساس یک طرح جامع تفصیلی است.

وی با بیان اینکه این طرح جامع تفصیلی بر اساس یک برنامه استراتژیک پنج ساله تنظیم شده است تصریح کرد: این طرح از سال 90 آغاز شده است و در سال 94 پایان می‌یابد.

مدیر عامل مدیریت پسماند شهرداری اهواز ادامه داد: اهداف سال 91 و 92 عبارت از انتقال مرکز دفن زباله، راه‌اندازی کارخانه و سیستم مکانیزاسیون جمع‌آوری زباله بود که تحقق یافته است.

وی اضافه کرد: ماشین‌های روباز جمع‌ آوری پسماند را توانستیم از رده خارج کنیم و ماشین‌های سرپوشیده و پرس جایگزین آن‌ها شد همچنین در دفن بهداشتی زباله و ایجاد کارخانه نیز موفق عمل کردیم.

گلابکش‌زاده برنامه‌های سال 93 را اینگونه بیان کرد: برنامه سال 93 عبارت از طرح تفکیک پسماند و مواد خشک و‌ تر در مبدا است که اجرایی می‌شود.

وی احداث کارخانه ریجکت‌سوز را از برنامه‌های سال 94 عنوان کرد و گفت: زباله‌هایی که از کارخانه‌ها بیرون می‌آید حدود 300 تا 400 تن است که این پسماند‌ها وارد کارخانه ویجکت‌سوز و به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود.

مدیر عامل مدیریت پسماند شهرداری اهواز در رابطه با قرارداد کارخانه تبدیل پسماند به کود کمپوست که ابهاماتی مرتبط با آن در صحن علنی شورا مطرح شد تصریح کرد: این قرارداد از طریق مناقصه عمومی با طی مراحل قانونی به پیمانکار واگذار و الحاقییه آن نیز توسط شهردار وقت زده شد.

وی اضافه کرد: فاز اول این کارخانه راه‌اندازی شد و فاز دوم که قسمت تولید کود کمپوست است تا خرداد 93 راه‌اندازی می‌شود.

گلابکش‌زاده عنوان کرد: ابهاماتی که در زمینه این قرارداد از طرف هر ارگانی وجود دارد می‌تواند به شهردار اعلام کند و ما کار‌شناسی شده و به صورت کتبی در این رابطه توضیح می‌دهیم.

وی با بیان اینکه تمام مستندات قانونی برای بررسی سازمان بازرسی فراهم است عنوان کرد: تمام کلانشهر‌ها کارخانه مکانیزاسیون پسماند دارند و در کلانشهر اهواز هیچ کس نمی‌توانست آن را اجرایی کند و بعد از چهار دهه تصمیم گیری برای این کار، احداث آن اجرایی شد.

مدیر عامل مدیریت پسماند شهرداری اهواز افزود: زمانی که قرارداد چهارساله این کارخانه بسته شد حاشیه‌های بسیاری به دنبال آن به وجود آمد، زمانی که یک کار نو می‌خواهد انجام شود از این حاشیه‌ها بسیار به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه بابت هر روز تاخیر در تولید کود از قرارداد پیمانکار مبلغی کسر می‌شود اظهار کرد: در کارخانه مکانیزاسیون پسماند 200 نفر که از سازمان بهزیستی معرفی شده‌اند مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/72011/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول