اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولید روزانه 2 هزار تن زباله در آذربایجان‌شرقی

پایان برنامه پنجم انقضاء مهلت شهرداران برای مدیریت اصولی پسماند

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی پایان برنامه پنجم را انقضای مهلت شهرداران برای مدیریت اصولی پسماند عنوان کرد و گفت: روزانه در آذربایجان شرقی 2 هزار تن زباله تولید می‌شود.

پایان برنامه پنجم انقضاء مهلت شهرداران برای مدیریت اصولی پسماند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، بیوک رئیسی ظهر امروز در بازدید از نحوه مدیریت پسماندهای شهری شهرستان مرند و نظارت بر عملکرد جایگاه پسماند و کارخانه بازیافت این شهرستان اظهار کرد: نزدیک به 50 درصد از زباله‌های شهری در استان با امکانات و دستگاه‌های بازیافت موجود قابل تفکیک و بازیافت بوده و می‌تواند در بازگشت منابع اولیه، به چرخ تولید نقش بسزایی ایفا کند.

وی با اشاره به تولید روزانه بیش از 2 هزار تن زباله در استان و ارزش بسیار بالای پسماندهای فلزی، پلاستیکی، شیشه و پلیمر تصریح کرد: در صورت همکاری مردم و خانواده‌ها در تفکیک از مبدأ زباله‌ها، علاوه بر حفاظت از محیط زیست و افزایش ضریب بهداشتی محصولات بازیافتی، درصد بیشتری از پسماندها بازیافت خواهد شد.

دبیر کارگروه مدیریت پسماندهای استان ظرفیت کارخانه بازیافت شهرستان مرند را برای قبول 200 تن پسماند شهرستان‌های مرند، جلفا و شبستر مناسب و کافی دانست و اضافه کرد؛ شهرداران شهرهای همجوار می‌توانند با هماهنگی و مکان‌یابی مناسب جایگاه پسماند و کارخانجات بازیافت، سرمایه‌گذاران را به ایجاد جایگاه‌های مشترک ترغیب یا اقدام به سرمایه‌گذاری مشارکتی کنند.

وی پایان برنامه پنجم را انقضاء مهلت شهرداران برای مدیریت اصولی پسماند عنوان کرد و از اعضاء شورای اسلامی شهرستان‌ها خواست توجه به موضوع مدیریت پسماند و تخصیص اعتبار به آن را در اولویت بودجه‌گذاری شورا، مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول