اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور کارشناسانی ژاپنی در مشهد

نخستین دوره آموزشی توسعه همکاری‌ها در زمینه پسماند برگزار شد

‌نخستین دوره آموزشی توسعه همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) و ایران ویژه مدیران و کارشناسان پسماند کشور به میزبانی مشهد برپا شد.

نخستین دوره آموزشی توسعه همکاری‌ها در زمینه پسماند برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، صبح امروز نخستین دوره آموزشی توسعه همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) و ایران ویژه مدیران و کارشناسان پسماند توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کل کشور به میزبانی سازمان مپ شهرداری مشهد در فرهنگسرای کودک و آینده در مشهد برگزار شد.

این مراسم با حضور مسئولان کشوری و شهری، استادان و کارشناسان جایکا و مدیران و کارشناسان پسماند کشور برگزار شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در این دوره آموزشی اظهار کرد: توسعه یکی از نیازمندی‌های ارتقای سطح علمی و آموزشی بوده و آموزش نیز بر پایه تجربه است.

علی نجفی افزود: انتقال تجربه و دانش باید از حوزه‌هایی که تجارت موفقی داشته‌اند صورت پذیرد و در حوزه مدیریت پسماند، کشور ژاپن یکی از موفق‌ترین کشورها در این زمینه است.

وی گفت: در حوزه مدیریت پسماند و در نتیجه حمایت‌های سازمان شهرداری‌های وزارت کشور و همراهی و همیاری سازمان جایکا (سازمان توسعه همکاری‌های بین‌المللی دولت ژاپن) و سفارت این کشور تصمیم بر آن شد تا در فرآیند آموزش به جای انتقال دانش‌پذیر به ژاپن، از استادان ژاپنی برای آموزش به طیف گسترده‌تری از کارشناسان استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان مپ شهرداری مشهد ادامه داد: با تعامل خوبی که بین ژاپن و ایران وجود دارد برگزاری چند دوره همایش‌های ملی و بین‌المللی در حوزه مدیریت پسماند، ظرفیت‌های سخت‌افزاری در مشهد، صنایع تبدیلی و وجود تنها خوشه صنعتی بازیافت که نه تنها در کشور بلکه در منطقه مطرح است موجب ایجاد بسترهای لازم برای این دوره آموزشی شد.

نجفی با تأکید بر اینکه امروز نخستین دوره آموزشی برای کارشناسان حوزه مدیریت پسماند کشور در مشهد برگزار می‌شود، تصریح کرد: تا پایان سال دوره‌های متعدد دیگری برای گروه‌های کارشناسی داریم که طی آن‌ها انتقال تجربه و آموزش صورت خواهد گرفت.

وی همچنین از دیگر همکاری‌های کارشناسان ژاپنی در انجام پروژه‌هایی به شکل پایگاه در مشهد که برخی در حال انجام بوده و بخشی از آنها نیز به اتمام رسیده است به عنوان یک الگوی کشوری اشاره کرد و افزود: امیدواریم نتایج این اقدامات، مورد استفاده تمام نقاط کشور قرار گیرد.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول