اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ارائه راهکار مدیریت پسماند اصفهان در جلسه شورای شهر ساری!

جلسه شورای شهر ساری با ارائه راهکار مدیریت پسماند اصفهان،غرق شدن پسر بچه‌ هشت ساله در کانال آب و گلایه از گزینشی عمل کردن رسانه‌ها برگزار شد.

ارائه راهکار مدیریت پسماند اصفهان در جلسه شورای شهر ساری!

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،جلسه علنی شورای شهر ساری با حضور 13 عضو شورای شهر ساری و خبرنگاران حوزه شهری مرکز مازندران برگزار شد.

*گزارش سازمان پسماند اصفهان در ساری

محمدجعفری عضو شورای شهر ساری به ارائه گزارشی از سفر به اصفهان و بازدید از برنامه‌های سازمان پسماند شهرداری اصفهان پرداخت.

جعفری با اشاره به اینکه روزانه به ازای هر نفر در اصفهان، 460 گرم زباله تولید می‌شود، گفت: 65 درصد از این زباله تولیدی تر است.

نماینده شورا در سازمان پسماند،یادآور شد: نگاه شهرداری اصفهان به موضوع پسماند درآمدی نبوده و نگاه زیست‌محیطی دارند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان در بسیاری از مسائل فرهنگی به صورت مستقیم وارد شده و سرمایه‌گذاری می‌کند، اظهار داشت: در زمینه فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدا باید بیشتر کار کنیم.

جعفری تصریح کرد: انجام این بازدید‌ها زمانی می‌تواند روند مثبت بر تصمیمات شورا داشته باشد که بهره‌برداری بهینه از آن صورت گیرد.

عضو شورای شهر ساری درباره اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در ساری،یادآور شد:‌ شهرداری باید از سازمان پسماند حمایت مالی کرده و در زمینه واگذاری ماشین‌آلات و زمین‌های مرتبط،اقدام کند.

وی ادامه داد: اگرچه سازمان‌های شهرداری باید خودکفا باشند اما در سازمان پسماند، ابتدا باید سرمایه‌گذاری کنیم و امکانات در اختیار قرار دهیم تا پیشرفت کار را شاهد باشیم.

جعفری خاطرنشان کرد: اختصاص اعتبار ویژه در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی،احداث مجتمع صنایع بازیافتی به عنوان منبع درآمد پایدار برای سازمان و شهرداری،همکاری سازمان‌های مرتبط و اهتمام ویژه در برای فرهنگ‌سازی کامل برای تفکیک زباله از مبدا از راهکارهای پیشنهادی برای اجرایی شدن کامل این طرح است.

*آب بارانی که جان پسر بچه‌ 8 ساله را گرفت

اتفاقی که هفته گذشته برای پسر بچه هشت ساله در ساری رخ داد، موضوع دیگر این نشست بود.

شامگاه شنبه 25 آبان که هوای ساری بارانی بود،پسربچه هشت ساله‌ای به همراه مادر خود درون کانال آب افتاد و بر اثر وارد شدن آب به شش‌های پسر بچه و برخورد با دیواره‌های بتنی کانال آب،جان باخت.

*تشکیل کمیته‌ای برای بررسی اتفاقات در ساری

کوروش یوسفی ساداتی عضو دیگر شورای شهر ساری در بخشی از این نشست با اشاره به حادثه غرق شدن پسر بچه‌ای در بارندگی هفته گذشته،اظهار داشت: موارد آسیب‌زای شهری باید شناسایی شوند تا اتفاق دیگری نیفتاده بتوانیم از حادثه پیشگیری کنیم.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه شهرداری مسائل اتفاق افتاده را جدی بگیرد،گفت: به نظر می‌رسد اراده‌ای برای رفع مشکلات شهری وجود ندارد.

یوسفی خاطرنشان کرد: کمیته‌ای شکل بگیرد تا ببیند در حاشیه شهر چه خبر است.

*توپی که به زمین رسانه‌ها افتاد

پرویز شعبانی عضو دیگر شورای شهر ساری در این نشست با بیان اینکه از رسانه‌ها گلایه دارم،گفت: با اخبار شورای شهر، گزینشی و حاشیه‌ای برخورد نشود.

این عضو شورا یادآور شد: این‌گونه نباشد که رسانه‌ها خدمات و تلاش‌ها را نادیده بگیرند و فقط به حاشیه‌ها بپردازند.

* تبلیغاتی صحبت نمی‌کنم

علی‌اکبر ذلیکانی عضو دیگر شورای شهر ساری در سخنانی در جلسه علنی شورای شهر ساری گفت: بعد از هر بارندگی در شهر،گرفتاری داریم.

عضو شورای شهر ساری بیان داشت: از اتفاق ناگواری که برای پسربچه‌ای افتاد و جان خود را از دست داد، ابراز تاسف می‌کنیم.

ذلیکانی با بیان اینکه هیچ‌گاه رسانه‌ای و تبلیغاتی صحبت نمی‌کنم،خاطرنشان کرد: رسانه‌ها امانتدار باشند.

*تغییر کاربری‌ها علت گرفتاری

وی ادامه داد: یکی از سایت‌ها مصاحبه‌ای با من داشت و هزینه 4 میلیارد تومانی جمع‌آوری آب‌های سطحی را 400 میلیون تومان عنوان کرد.

ذلیکانی یادآور شد: حرف‌های ما اگر تلخ و گزنده است،هم بنویسید.

وی با بیان اینکه جلوی تغییر کاربری‌های بی‌حساب و کتاب باید گرفته شود، افزود: یکی از دلایل آبگرفتگی شهر، همین مسئله است.

ذلیکانی با اشاره به اینکه آبگرفتگی سطح شهر، فقط یکی از تبعات از بین بردن فضای سبز و تغییر کاربری است، گفت: تغییر کاربری فضای سبز محله‌‌ای را دیگر نمی‌توانیم جبران کنیم.

انتهای پیام/86007/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول