اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست کرمانشاه:

اقدامات مطلوبی برای بازیافت پسماندهای کرمانشاه صورت گرفته است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: طی سال‌های گذشته در استان کرمانشاه اقدامات شایانی در خصوص بازیافت پسماندهای خانگی، بازیافت نخاله‌های ساختمانی و پسماندهای پزشکی صورت گرفته است.

اقدامات مطلوبی برای بازیافت پسماندهای کرمانشاه صورت گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، تورج همتی بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اعضای شورای اسلامی شهر، مشاوران محیط زیست و شهردار کرمانشاه اظهار داشت: برای رسیدن به شهری سالم و بالنده به اهداف مشخص و چشم‌اندازی راهبردی نیاز داریم.

وی افزود: شورای اسلامی شهر مظهر توسعه اجتماعی و تجلی ظرفیت‌های اجتماعی در مدیریت شهری است و در راستای ارتقای فرهنگی حوزه محیط زیست شهری می‌تواند گام بلندی بردارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: طی سال‌های گذشته در استان کرمانشاه اقدامات شایانی در خصوص بازیافت پسماندهای خانگی، بازیافت نخاله‌های ساختمانی و پسماندهای پزشکی صورت گرفته است.

همتی نقش استان کرمانشاه را در مدیریت پسماندها، نقشی مرجع خواند و ادامه داد: با همت مسئولان در حوزه سیاست‌گذاری، تدوین ضوابط خاص و پیشنهاد لایحه اصلاحی قانون پسماندها، استان کرمانشاه با عضویت در کارگروه ملی پسماندها بسیار خوب عمل کرده است.

این مسئول خواستار پیگیری مشترک و مستمر موضوعاتی از قبیل افزایش سرانه سبز و استفاده مجدد از خروجی آب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب‌های شهری با حمایت شهرداری شد. 

*محور اصلی فعالیت شهرداری، بهبود کیفیت محیط زیست شهری است

شهردار کرمانشاه نیز در ادامه این نشست عنوان کرد: محور اصلی کار و فعالیت در حوزه شهرداری، بهبود کیفیت محیط زیست شهری است.

وی ابراز داشت: در موضوع پسماندهای شهری هیچ دورریزی نداریم و در فرآیند سیستمی زباله‌های خانگی کاملا بازیافت می‌شود.

پیمان قربانی ابراز امیدواری کرد که با مصوبه شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمانشاه در خصوص مدیریت بازیافت نخاله‌های ساختمانی در اوایل سال 1393، چرخه مهم مدیریت پسماندها تکمیل می‌شود. 

*مشکلات شهر کرمانشاه نیازمند اقدامات مدیریتی است

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز با جمع‌بندی نظرات مسئولان دستگاه‌ها و اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه، گفت: اهمیت و حساسیت‌های زیست محیطی برای مجموعه شورای شهر روشن است.

خسرو زرافشانی تصریح کرد: کمیسیون محیط زیست در شورای شهر به‌زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند و فعال‌ترین کمیسیون خواهد بود.

زرافشانی یادآور شد: مشکلات و مسائل موجود در شهر کرمانشاه نیازمند اقدامات مدیریتی است و برای رفع مشکلات باید همه دستگاه‌ها همکاری لازم را با هم داشته باشند.

انتهای پیام/2700/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول