اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان زنجان:

گسترش معنویت از وظایف بسیج جامعه پزشکی است

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: گسترش معنویت از وظایف بسیج جامعه پزشکی است.

گسترش معنویت از وظایف بسیج جامعه پزشکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی محمدی ظهر امروز در همایش یاوران ولایت با تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: یکی از نقاط عطف، تأثیرگذار و سرنوشت‌ساز در تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ ملت ایران سالروز تأسیس بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) است.

وی با اشاره به اینکه در زمان تشکیل بسیج به جز امام راحل و دیگر سران ارشد نظام مردم اطلاعی از میزان اهمیت و تاثیر این نیرو نداشتند، افزود: در زمان تشکیل این نیرو جنگی در میان نبود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه فرمان تشکیل بسیج نشات گرفته از ریاست، درایت و هوش بالای امام خمینی (ره) بود، متذکر شد: پس از تشکیل بسیج توطئه‌های بسیاری از جمله ترور مسئولان نظام و فعالیت گروهک‌های مختلف خنثی شد.

این مسئول ادامه داد: امام راحل از اجرای فتنه‌های بزرگ‌تری در آینده اطلاع داشتند و نیاز به وجود بسیج وفادار به انقلاب اسلامی را احساس کردند.

محمدی با اشاره به اینکه بسیج تاثیر شگرفی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دارد، تصریح کرد: با حضور بسیج نظام جمهوری اسلامی در بدترین شرایط نیز انسجام خود را حفظ کرده است.

وی به نقش بسیج در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: در آن زمان رژیم صدام با جوانمردی به انقلاب نوپای اسلامی حمله کرد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان زنجان اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس برای نخستین بار بسیج مهم‌ترین مقطع زندگی خود را سپری کرده و بار اصلی جنگ را بر عهده گرفت.

این مسئول با بیان اینکه با حمایت‌های بسیج ملت ایران از آن شرایط هولناک با سرافرازی بیرون آمدند، افزود: پس از آن زمان نیز هیچ‌کس جرات تعرض به نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

محمدی با اشاره به اینکه ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی کوچک‌ترین امتیازی را به دشمنان واگذار نکردند، تصریح کرد: همچنین ملت ایران با ایستادگی و مقاومت یک وجب از خاک پاک کشورمان را به دشمن واگذار نکردند.

وی با اشاره به اینکه بعد از پایان جنگ تحمیلی بسیج به صورت منظم و با همان انسجام سازماندهی شدند، افزود: امروز بسیج با همه توان در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، سازندگی، محرومی‌زدایی و... حضور موثر دارد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه بسیج جامعه پزشکی نیز در عرصه‌های مختلف حضور فعالی دارد، اظهار داشت: ریشه این حضور فعال به دوران هشت سال دفاع مقدس برمی‌گردد.

این مسئول با تأکید بر اینکه بسیج جامعه پزشکی در دوران جنگ تحمیلی با همه توان و با یک تیم قوی بهداشتی و درمانی در جبهه‌ها حضور داشتند، بیان داشت: در زمان دفاع پزشکان و پرستاران کشورمان در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پررنگی داشتند.

محمدی با اشاره به اینکه پس از جنگ تحمیلی بسیج جامعه پزشکی مانند سایر اقشار بسیج ساماندهی شد، گفت: در سال 74 این سازمان با همان اعتقادات گذشته و اهداف دفاع از میهن اسلامی تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از اساتید و جوانان در حوزه درمانی بسیج جامعه پزشکی عضو هستند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان زنجان، یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های بسیج را ایجاد روحیه و فرهنگ معنوی جهاد و شهادت عنوان کرد و ابراز داشت: این روحیه در بسیج جامعه پزشکی نیز گسترش و توسعه می‌یابد.

این مسئول، یکی از وظایف اصلی بسیج جامعه پزشکی را گسترش فرهنگ معنویت عنوان کرد و اذعان داشت: داشتن اخلاق پزشکی مناسب از دیگر ماموریت‌های بسیج است.

محمدی، نهادینه کردن بحث پژوهش در حوزه بهداشت و درمان را یکی دیگر از وظایف جامعه پزشکی عنوان کرد و بیان داشت: در این حوزه اقدامات و فعالیت‌های بسیج باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/73008/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول