اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حمایت گروه هتل‌های بین‌المللی باباطاهر

ورزشکار بسیجی پیام‌آور صلح و دوستی شد

ورزشکار بسیجی با حمایت مالی گروه هتل‌های بین‌المللی باباطاهر مسیر 3 هزار کیلومتری مرز بازرگان تا تنگه هرمز را با شعار صلح‌دوستی در جهان پیمود.

ورزشکار بسیجی پیام‌آور صلح و دوستی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، یک ورزشکار بسیجی موفق شد در کمتر از یک ماه مسیر 3 هزار کیلومتری مرز بازرگان از شمال غربی ایران تا تنگه هرمز در جنوب شرقی کشور را با پای پیاده عبور کند و پیام صلح و دوستی مردم ایران را به جهانیان ابلاغ کند.

 محمد طالب‌نیا که ساکن شهرستان قروه استان کردستان است با حمایت مالی گروه هتل‌های بین‌المللی باباطاهر و همچنین مساعدت فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور این حرکت ارزنده ورزشی را از روز اول آبان ماه آغاز کرد.

این ورزشکار بسیجی که سابقه دوچرخه‌سواری در مسافت‌های بلند را در کارنامه ورزشی خود داشته، برای نخستین بار مسیر مرز بازرگان تا تنگه هرمز را پای پیاده پیموده است.

طالب‌نیا در مسیر 3 هزار کیلومتری از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قم، اصفهان، فارس و هرمزگان عبور کرده بود و در نهایت با استقبال رسمی در تنگه هرمز به حرکت ورزشی خود پایان داد.

وی امروز در دیدار با شهرام شیروانی مدیرعامل گروه هتل‌های بین‌المللی باباطاهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در سابقه ورزشی‌ام همیشه دوست داشتم که یک کار بزرگ انجام دهم تا باعث افتخار ایران و کشور عزیزم شوم.

این ورزشکار بسیجی اظهار داشت: در سال‌های قبل با دوچرخه چند بار مسیر قروه تا تهران را رکاب زدم و برای ادای احترام به مقام امام راحل(ره) این حرکت ورزشی را انجام داده بودم.

وی گفت: با هماهنگی که انجام شد طی 26 روز موفق شد با میانگین 80 تا 90 کیلومتر در روز را پای پیاده طی کنم و برای نخستین بار است که در کشور این اتفاق صورت گرفته است.

طالب‌نیا افزود: منویات مقام معظم رهبری مبنی بر صلح‌دوستی مردم ایران و فرهنگ غنی ایران اسلامی با شعار صلح و دوستی در جهان این حرکت ورزشی خود را انجام دادم.

به گفته وی؛ این تنها یک شعار نبود بلکه عقیده و باور ملت و مسئولان ایران اسلامی است که من با این حرکت خود خواستم، به دنیا اعلام کنم ایرانی‌ها ملتی صلح‌طلب و دوستدار ارتباط با همه ملت‌ها دنیا هستیم.

این ورزشکار بسیجی با اشاره به خاطراتی که از این سفر به جا مانده است، ابراز داشت: پیاده‌روی در دهه محرم و عبور از شهر و روستا‌های مختلف که به سبک و سنت خود عزاداری می‌کردند برای بهترین خاطره بود.

وی ادامه داد: در روز عاشورا شنیدن صدای عزاداران در بین مسیر مرا بیشتر منقلب کرد و باعث شد تا به لطف امام حسین (ع) 120 کیلومتر را طی کنم.

طالب‌نیا از دیدار با رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی و همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد بعد از اتمام حرکت ورزشی خود خبر داد و تصریح کرد: در ملاقاتی که با علی مجدآرا رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی داشتیم ضمن تقدیر از این حرکت اعلام شد که این اقدام در کشور بی‌سابقه بوده است.

وی یادآور شد: با تشویقی که ریاست فدراسیون ورزش‌های همگانی برای ثبت این رکورد در کتاب گینس داشتند، قرار شد پیگیری‌های ابتدایی صورت گیرد تا با یاری خداوند این اتفاق بزرگ توسط یک ورزشکاران ایران اتفاق بیافتد.

این ورزشکار بسیجی گفت: همچنین در ملاقاتی که با جنتی وزیر ارشاد داشتم، وی از این حرکت با شعار صلح و دوستی در جهان ابراز خرسندی کرد و در یادبودی که برای این اقدام تهیه کرده بودند یادداشتی را نوشت.

وی تأکید کرد: با هماهنگی که توسط مسئولان کشوری صورت بگیرد با حضور نمایندگان جهانی گینس این حرکت باارزش ورزشی مجدداً تکرار شود تا این رکورد در کتاب جهانی گینس به ثبت برسد.

انتهای پیام/89020/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول