اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مرکز آفرینش‌های ادبی

«هستی» محبوب‌ترین رمان نوجوانان استان زنجان انتخاب شد

در مرکز آفرینش‌های ادبی کتاب «هستی» به عنوان محبوب‌ترین رمان نوجوانان استان زنجان انتخاب شد.

«هستی» محبوب‌ترین رمان نوجوانان استان زنجان انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در طول سال برنامه‌های علمی، دینی، هنری و فرهنگی مختلفی برای دانش‌آموزان و علاقه‌مندان برگزار می‌کند.

کانون پرورش فکری در طول هفته کتاب و کتابخوانی نیز برنامه‌های متنوعی در مراکز کانون شهرستان‌ها برگزار کرده است.

مرکز آفرینش‌های ادبی زنجان رمان «هستی» را به عنوان محبوب‌ترین رمان نوجوانان از دیدگاه اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان معرفی کرده است.

کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان اظهار کرد: شیوه‌نامه انتخاب بهترین رمان نوجوان کانون همراه با فرم‌های تکمیلی در اردیبهشت ماه سال‌جاری برای مراکز کانون استان ارسال شده است.

شیرین دارایی اضافه کرد: مطابق با این شیوه‌نامه اعضای نوجوان کانون باید مشخصات رمان‌های مورد مطالعه خود را در فرم‌های مربوطه وارد کرده و به سوالات طرح شده در مورد این رمان پاسخ دهند.

این کارشناس تصریح کرد: مرکز آفرینش‌های ادبی استان پس از بررسی 575 فرم دریافتی از مراکز استان کتاب «هستی» نوشته «فرهاد حسن‌زاده» را به عنوان پرخواننده‌ترین رمان نوجوان استان زنجان معرفی کرده است.

کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه وقایع رمان «هستی» در شهر آبادان و در فضای جنگ رخ می‌دهد، افزود: هستی، داستان زندگی دختر دوازده ساله نوجوانی است که شخصیتی خاص و متفاوت دارد و از دختر بودنش راضی نیست و آرزوهای پسرانه دارد.

این کارشناس اضافه کرد: این دختر نسبت به شرایط و موقعیتش معترض است و از این رو به مبارزه با شرایط می‌پردازد اما در ادامه داستان بر اثر اتفاقاتی که رخ می‌دهد و ماجراهایی که پیش می‌آید، شخصیت هستی متحول شده و به درک درست و روشنی از موضوع جنسیتش می‌رسد و نگاهش به حقایق پیرامونش تغییر می‌‌کند.

دارایی در پایان خاطرنشان کرد: رمان هستی جایزه «لاک پشت پرنده» و رمان منتخب نوجوان را از آن خود کرده است.

انتهای پیام/73008/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول