اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی خبر داد

بهره‌مندی 52 هزار نفر از برنامه‌های کانون پرورش فکری آذربایجان غربی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان آذربایجان غربی از بهره‌مندی بیش از 52 هزار نفر از برنامه‌های متعدد کانون پرورش فکری کودک و نوجوان تا پایان شهریور امسال خبر داد.

بهره‌مندی 52 هزار نفر از برنامه‌های کانون پرورش فکری آذربایجان غربی

فریدون سیدمصطفوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز نوجوان، اظهار داشت: از آنجا که هم اکنون هیچ نهادی به طور جدی بر مباحث مربوط و مورد نیاز کودک و نوجوان اشرافیت ندارد، باید در راستای گرایش بیش‌تر نوجوانان برای حضور در فعالیت‌های کانون پرورش فکری اقدام شود.

وی با اشاره به مغفول ماندن بسیاری از نیازهای کودک و نوجوان در جامعه کنونی، گفت: امروزه نیازهای کودک و نوجوان توسط بسیاری از دستگاه‌های اجرایی به فراموشی سپرده شده است و به حقوق آنها در بسیاری از بخش‌های مختلف جامعه توجهی نمی‌شود.

سیدمصطفوی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در طول سال، برنامه‌های متعددی را در راستای امور تربیتی و فرهنگی گروه‌های سنی هفت تا 17 سال اجرا می‌کند، بر لزوم گسترش و توسعه مراکز کانون در استان اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: همان گونه که نیاز اعتقادی کودک در مدرسه تنها با یک نمازخانه آن پاسخ داده نمی‌شود، افزود: اکنون همان طور که در کنار هر مسجدی وجود حسینیه‌ هم ضروری است، باید کنار هر مدرسه و مرکز آموزشی نیز یک مرکز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان وجود داشته باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اکنون تنها 2.7 درصد جامعه هدف در استان عضو کانون هستند، تصریح کرد: مربیان آموزشی باید در راستای افزایش آگاهی خانواده‌ها از مزایای حضور فرزندان افراد در مراکز کانون پرورش فکری تلاش کنند.

وی ادامه داد: تا پایان شهریور ماه سال جاری بیش از 52 هزار کودک و نوجوان استان از فعالیت‌های متعدد مراکز کانون پرورش فکری بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت‌های کانون پرورش فکری حول محور کتاب است، تصریح کرد: 44 فعالیت مختلف کانون پیرامون کتاب است که مضامین و محتوای کتاب‌های آموزنده، به صورت غیر مستقیم، در قالب نمایش، بازی، قصه‌گویی و ... به کودک و نوجوان القا می‌شود.

سیدمصطفوی با اشاره به اینکه عموماً کتاب‌های موجود در مراکز آموزشی آموزش و پرورش متناسب با نیازهای متعدد روحی کودکان و نوجوانان نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 250 هزار جلد کتاب، ویژه کودک و نوجوان در مراکز ثابت و سیار آن در استان وجود دارد.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول