اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران خبر داد

برپایی نمایشگاه کتاب در مراکز کانون پرورش فکری مازندران

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران از برپایی نمایشگاه کتاب در مراکز کانون پرورش فکری مازندران در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

برپایی نمایشگاه کتاب در مراکز کانون پرورش فکری مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی در جلسه شورای فرهنگی این استان گفت: کتاب و کتابخوانی محور اصلی  فعالیت‌های کانون هستند که براساس آن سایر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی بروز می‌یابد.

وی افزود: توسعه فعالیت‌های این هفته از ضروریات برنامه‌ریزی است که باید توسط کارشناسان اداره کل و مراکز فرهنگی و هنری کانون در استان جدی گرفته شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران از برگزاری نمایشگاه کتاب، معرفی و نقد کتاب، تقدیر از برگزیدگان عرصه کتاب و کتابخوانی کانون در گروه اعضا، مربیان و مراکز به عنوان مهم‌ترین عناوین فعالیت این هفته یاد کرد.

این مسئول تصریح کرد: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، 75 عنوان برنامه فرهنگی، هنری و ادبی در کانون پرورش فکری مازندران برگزار می‌شود.

گرجی، برگزاری نمایشگاه کتاب و تولیدات کانونی و دعوت از مدارس برای حضور در برنامه‌های مراکز، برگزاری نمایشگاه کتاب، کتاب‌سازی و تصویرسازی توسط اعضا ی مرکز، اجرای مسابقه نقاشی براساس تصویرگری کتاب، آشنایی کودکان با مراحل تولید کتاب، معرفی شخصیت( نویسندگان، تصویرگران و کتاب کودک ) و برگزاری مسابقه قصه‌گویی با محوریت کتاب و کتابخوانی را از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران افزود: با تدابیر صورت گرفته از سوی مدیرعامل کانون و تدوین پرسش‌نامه‌هایی از سوی معاونت فرهنگی می‌توان با خرد جمعی به برگزاری کیفی و محتوایی جشنواره‌های رضوی کانون پرورش فکری دست یافت.

گرجی برگزاری سه دوره جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی و همچنین برگزاری نخستین جشنواره ملی مشاعره و شعرخوانی رضوی را به عنوان یک دستاورد بزرگ در کانون پرورش فکری مازندران قلمداد کرد و از ایجاد کمیته محتوایی در هر جشنواره به عنوان اصلی‌ترین رکن برگزاری این گونه جشنواره‌های رضوی یاد کرد.

این مسئول از برگزاری شانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی ویژه اعضا در سال 94 خبر داد و افزود: جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای آن در استان‌ها برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: ضرورت برنامه‌ریزی و آمادگی مراکز برای شرکت در این جشنواره نکته حائز اهمیتی است که از هم‌اکنون باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

گرجی، خواستار ارسال شیوه‌نامه‌های مرتبط با این جشنواره را به مراکز فرهنگی و هنری کانون مازندران توسط کارشناس مربوطه شد.

انتهای پیام/2296/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول