اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان:

کانون پرورش فکری کردستان استان‌ برتر در توسعه کتابخوانی شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان از موفقیت کانون استان در طرح توسعه کتابخوانی در بین مراکز کانون سراسر کشور خبر داد.

کانون پرورش فکری کردستان استان‌ برتر در توسعه کتابخوانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سهیلا شیخی ظهر امروز در نشست کارکنان این اداره‌کل اظهار کرد: پس از بررسی و ارزیابی مستندات مرتبط با طرح توسعه کتابخوانی در مدیریت هماهنگی امور استان‌ها و انطباق آن با فرم‌های مورد نظر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان به عنوان یکی از پنج استان موفق در عرصه توسعه کتابخوانی کشور شناخته شد.

وی همچنین از موفقیت دیگری در این خصوص خبر داد و افزود: در بخش کتابخوانی نیز دو عضو این کانون به عنوان اعضای برتر کتابخوان معرفی شدند.

مدیرکل کانون استان کردستان اظهار داشت: سیده شکوه آقامیرزایی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیجار و صلاح یوسفی از مرکز فرهنگی هنری دهگلان در بخش اعضا از برگزیدگان این عرصه بودند.

شیخی خاطرنشان کرد: در بخش مربیان نیز سیده سعدا موسوی از مرکز فرهنگی هنری یاسوکند نیز جزو مربیان موفق در عرصه کتابخوانی شناخته شد.

وی اظهار کرد: در بخش کتابخانه سیار روستایی نیز سه نفر در سطح کشور انتخاب شدند که عطاالله گلی حصار مربی کتابخانه سیار روستایی سقز به عنوان برتر در سطح کشور شناخته شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با تاکید بر گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کانون افزود: طرح توسعه کتابخوانی یکی از محوری‌ترین برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در کشور برگزار می‌شود و کانون پرورش فکری کردستان نیز در این خصوص اهتمام ویژه‌ای دارد.

شیخی تصریح کرد: در طرح توسعه کتابخوانی، تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های مرتبط با کتاب در سطح مراکز از قبیل فعالیت‌های کتاب‌محور مربیان و اعضا، آمار امانت کتاب، طرح‌های مربیان و اعضا در ارتباط با کتاب و کتاب‌خوانی، برپایی فروشگاه کتاب در سطح مرکز و ارائه طرح در زمینه شیوه‌های برتر فروش کتاب، برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های کتابخوانی در سطح مرکز و سایر موارد، توسط کارشناسان فرهنگی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: توسعه و تقویت سطح کمی و کیفی فعالیت‌ها و برنامه‌های کتاب‌محور در مراکز، افزایش سطح مطالعه در بین کودکان و نوجوانان، توسعه دانش و اطلاعات اعضا، مربیان و کارشناسان به وسیله کتاب و دیگر منابع مطالعاتی از عمده‌ترین محورهای مورد نظر در این طرح است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان ادامه داد: طرح توسعه کتابخوانی به مدت سه سال است در استان‌ها و به شیوه فرایندمحور در مراکز کانون استان در قالب‌ها و با شیوه‌های مختلف برگزار می‌شود.

انتهای پیام/79001/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول