اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش کتابخوانان کودک صورت گرفت

تمجید مدیرکل کانون پرورش فکری کرمانشاه از نویسنده قصه‌های مجید

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: هوشنگ مرادی‌کرمانی همانند درختی بلوط مقاوم و صبور سایه‌گستری برای ادبیات کودک و نوجوان ایران به‌شمار می‌رود.

تمجید مدیرکل کانون پرورش فکری کرمانشاه از نویسنده قصه‌های مجید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، رضا موزونی ظهر امروز در همایش بزرگ کتابخوانان برتر کودک و نوجوان با حضور هوشنگ مرادی‌کرمانی نویسنده کتاب قصه‌های مجید اظهار داشت: هوشنگ مرادی‌کرمانی همانند درختی بلوط مقاوم و صبور سایه‌گستری برای ادبیات کودک و نوجوان ایران است.

وی تصریح کرد: این مرد خاطره‌های کودکی نویسنده‌ای است که داستان زندگی خود را برای بچه‌ها بازگو می‌کند و در کتاب‌های خود به هویت و زندگی خود در روستای سیرچ استان کرمان پناه برده است.

موزونی خاطرنشان کرد: در آثار این نویسنده محبوب کودکان و نوجوانان تلخی فقر با چاشنی طنز گنجانده شده و با مطالعه کتاب‌های این چهره ماندگار، لبخندی بر لب جاری خواهد شد.

وی بهانه سفر هوشنگ مرادی‌کرمانی به استان کرمانشاه را فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی دانست و ادامه داد: در 34 کتابخانه‌ای که در حوزه کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند، 100 هزار جلد کتاب با 500 عنوان توسط کودکان و نوجوانان کرمانشاهی مطالعه شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: رسالت اصلی این کانون ترویج طرح کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان است که با این اقدام کانون، کتاب را که محجور واقع شده به یار دیرینه بچه‌ها و نوجوانان تبدیل خواهد کرد.

این مسئول ویژگی آثار مرادی‌کرمانی را استفاده از ضرب‌المثل‌ها،  آداب و رسوم عامه، کاربرد واژگان محاوره و آمیختگی نظم و نثر دانست و ابزار داشت: آثار این نویسنده به 20 زبان دنیا ترجمه شده و 38 فیلم سینمایی و تلویزیونی از آثار وی ساخته شده است.

موزونی بیان داشت: از آثار مهم وی می‌توان به خمره، آب انبار، معصومه، قصه‌های مجید، بچه‌های قالیباف خانه و مشت بر پوست اشاره کرد.

انتهای پیام/2700/ق20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول