اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

اردبیل در رتبه بیست و سوم پرداخت تسهیلات کشاورزی قرار دارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی رتبه بیست و سوم کشور را دارد و این برای استانی که قطب کشاورزی کشور است، بسیار جایگاه نامطلوبی است.

اردبیل در رتبه بیست و سوم پرداخت تسهیلات کشاورزی قرار دارد

حسین پیرمؤذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: جلسات گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان اردبیل به خوبی پیش می‌رود به طوری که در زمان استاندار سابق اردبیل اکبر نیکزاد که زحمات زیادی را نیز کشیدند مصوبات خوبی را شاهد بودیم و در اولین نشست مسئولان دولت و بخش خصوصی به ریاست استاندار جدید اردبیل نیز بسیاری از انتظارات و درخواست‌های بخش خصوصی مطرح شد و ما امیدواریم که همه این گفت و شنودها، بررسی موضوعات و همچنین ارائه دیدگاه مدیران اقتصادی استان به کاهش موانع تولید، صنعت و کشاورزی منجر شود.

وی با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات بانکی موفق عمل نکرده و رتبه این استان بسیار پایین است، تصریح کرد: ما در جلسه کارگروه دولت و بخش خصوصی 10 دقیقه‌ای را به مسئولان فرصت دادیم تا دیدگاه‌های خود را مطرح کنند تا استاندار جدید اردبیل ذهنیتی از وضعیت اقتصادی، صنعتی و تولیدی استان داشته باشد تا در تصمیم‌گیری‌ها دچار مشکل خاص نشویم.

پیرمؤذن خاطرنشان کرد: در بحث کشاورزی ما با دو موضوع کاشت، داشت، برداشت و برخی از مشکلات و چالش‌ها در این زمینه روبه‌رو هستیم که رسیدگی به این موضوعات در دستور کار این کارگروه نبوده، اما در پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی که رتبه بیست و سوم را داریم به دلیل همکاری نکردن برخی بانک‌ها با چالش‌های جدی روبه‌رو هستیم به طوریکه مسئولان بانک سپه به صورت کشوری هیچ همکاری را با استان ندارند به رغم آن که مسئولان استانی بانک سپه ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با کارگروه‌های توسعه بخش کشاورزی و صنعتی دارند.

این مسئول با انتقاد از دیدگاه مسئولان کشوری بانک سپه در رسیدگی نکردن به پرونده‌های ارسالی برای پرداخت تسهیلات اضافه کرد:‌ در حالی که استان همسایه ما آذربایجان‌شرقی از لحاظ کشاورزی هیچ مزیتی نسبت به استان اردبیل ندارد اما پرداختی آنها در سال 90 و 91 در بخش کشاورزی بسیار مطلوب‌تر از این استان است.

وی بیان داشت: امیدواریم استاندار جدید اردبیل با رایزنی‌هایی که با مدیران بانکی و همچنین هیئت مدیره بانک سپه خواهند داشت، بتوانیم این چالش‌ها و مشکلات را برطرف کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل یادآور شد: هر استانی که در هیئت مدیره بانک‌ها نماینده‌ای دارد اغلب تسهیلات را به طرف استان‌های خود هدایت می‌کنند و ما از انتصاب قاسم محمدی به عنوان مشاور عالی بانک سپه خرسند هستیم که امیدواریم وجود این شخصیت بتواند تسهیلات بیشتری را به استان سرازیر کرده و حق و حقوق نادیده گرفته این استان احیا شود.

پیرمؤذن به تجربه بسیار طولانی استاندار جدید اردبیل در حوزه برنامه‌ریزی و تقویت طرح‌ها و برنامه‌های بخش کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: انتظار ما این است که در این باب بتوانیم بسیاری از موانع و مشکلات را برطرف کنیم.

وی گفت: براساس ماده 19 در حمایت از بخش خصوصی باید بدهی‌های این بخش استمهال شود که درخواست اول بخش خصوصی تحقق همین امر است.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: مشکل بعدی ما نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی است که بدون تزریق نقدینگی استمهال مانند آتش زیر خاکستر است که هیچ ثمری ندارد.

این مسئول تصریح کرد: دولت تلاش می‌کند تا قوانین دست و پا گیر صندوق توسعه ملی را از بین برده و در این زمینه تسهیل برای برخورداری تولیدکنندگان به وجود آورد.

پیرمؤذن خاطرنشان کرد: در کنار نگاه متوازن به حوزه رونق تولیدی، صنعتی و جذب سرمایه‌گذاری باید مصوبه مجلس در مورد عملیاتی شدن قانون محیط کسب و کار و مشکلات پیش روی آن برطرف شود.

نهاوندیان وزیر بازرگانی می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت:‌ با انتزاع وزارت صنعت، معدن و تجارت به مانند سابق به دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی که با کار کارشناسی دولت و مجلس انجام می‌شود، نهاوندیان به عنوان گزینه اصلی وزارت بازرگانی به مجلس معرفی می‌‌شود.

پیرمؤذن متذکر شد: قرار است این انتزاع را مجلس و دولت به صورت کارشناسی و با رویکرد توجه جدی به هر دو بخش انجام دهند چرا که ادغام این دو وزارتخانه در دوران احمدی‌نژاد بدون کار کارشناسی و نظرات خبرگان انجام شد که ما شاهد بی‌توجهی به بخش صنعت و معدن بودیم.

وی اذعان داشت: به دلیل برجسته شدن فعالیت‌های حوزه بازرگانی توجه به صنعت و معدن در سایه قرار گرفت که قرار است با جدا شدن فعالیت دو وزارتخانه صنعت و معدن و بازرگانی به مانند گذشته وزرای دلسوز و کارآمد در این دو حوزه فعالیت‌های خود را انجام دهند.

انتهای پیام/62001/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول