اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی:

ایران به برکت کتاب یکی از تمدن‌های قدیمی و تأثیرگذار جهان است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ایران به برکت کتاب یکی از تمدن‌های قدیمی و تأثیرگذار جهان است.

ایران به برکت کتاب یکی از تمدن‌های قدیمی و تأثیرگذار جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا گلرو عصر امروز در جمع کتابداران خراسان جنوبی، اظهار کرد: پایه و اساس فرهنگ و تمدن برای توسعه مبانی ارزشی هر جامعه و منطقه‌ای از طریق کتاب و کتابخوانی است.

وی ادامه داد: کتاب و کتابخوانی ابزاری مهم در جابجایی اطلاعات و اندیشه‌ها از نسل به نسل دیگر و از قشر به قشری دیگر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هر جامعه و منطقه‌ای که مطالعه و علم بالاتری داشته باشد از جامعه و مناطق دیگر توسعه یافتگی بیشتری خواهد داشت، افزود: این مهم یکی از ملاک‌ها و مقیاس‌های سنجش هر جامعه و منطقه‌ای است.

دور شدن از کتاب و کتابخوانی به معنای آزاداندیشی و دوراندیشی کمتر است

گلرو گفت: مردم ایران از دیرباز دستی بر آتش علم و دانش و در توسعه و اشاعه علم در دنیا یکی از تمدن‌های قدیمی جهان هستند و مشاهیر زیادی را تقدیم جهان کرده اند.

وی با اشاره به اینکه شایسته است که ملت ما همانند گذشته باید در عرصه علم و دانش و کتاب و کتابخوانی همانند گذشته شود، تصریح کرد: البته در در سنوات گذشته و در زمان طاغوت، رژیم ستم‌شاهی با رویکردهایی از قبیل تمدن غرب، فرهنگ های غربی و دور شدن از تمدن ایرانی سبب شد تا به نوعی بین ملت و کتاب و کتابخوانی فاصله ایجاد شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: هر چه مردم از کتاب و کتابخوانی دور شوند آزاداندیشی و دوراندیشی مردم کمتر می شود.

کتابخوانی راهی برای متعالی شدن است

گلرو با بیان اینکه تک تک مردم این سرزمین اسلامی باید به مطالعه و کتابخوانی اهمیت دهند، افزود: تبیین و نهادینه شن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه سبب می شود تا جامعه و کشورمان به آن سطح متعالی و جایگاه واقعی خود برسد.

وی، فرهنگی‌تر شدن، بزرگتر، بیشتر اندیشیدن، مفیدتر شدن و متعالی شدن را فقط و فقط با مطالعه و کتابخوانی میسر دانست و گفت: امروزه هر چه این فرهنگ اسلامی در جامعه بیشتر نهادینه شود دانش و تولید علم بیشتر خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر مطالعه همه افراد جامعه توصیه و تاکید داشتند و فرمودند امیدوارم روزی برسد که هیچ کسی در ایران اسلامی بدون مطالعه نباشد و این مهم رسالت بسیار سنگینی را بر دوش ملت به عنوان حامیان ایشان گذاشته است.

نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی مستلزم مشارکت همگانی است

گلرو ادامه داد: متولیان امر و مسئولان باید در زمینه کتابخوانی و شانساندن کتاب و جایگاه آن به مردم بسیار تلاش کنند.

وی متذکر شد: فرهنگ‌سازی و نهادینه کردم یک فرهنگ آن هم فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه از عهده یک سازمان یا نهاد ساخته نیست بلکه مشارکت همگانی، خرد جمعی و تلاش تک تک آحاد جامعه را می‌طلبد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ترویج و تبیین این فرهنگ در بین کارکنان دستگاه های اجرایی باید انجام شود، خاطرنشان کرد: به طور حتم وقتی این فرهنگ در بین کارکنان نهادینه شود آنها به مردم بهتر، بیشتر و دلسوزانه‌تر خدمت خواهند کرد.

انتهای پیام/69003/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول