اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در توزیع اعتبارات ماده 180 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه

286 میلیارد ریال اعتبار به خراسان جنوبی اختصاص یافت

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: از محل ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه 285 میلیارد و 900 میلیون ریال به خراسان جنوبی اختصاص یافت.

286 میلیارد ریال اعتبار به خراسان جنوبی اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، هادی بیجاری پیش از ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار کرد: برای استفاده متوازن از امکانات کشور، توزیع عادلانه، رفع تبعیض و ارتقاء سطح مناطق کمتر توسعه یافته باید در توزیع منابع مالی به نحوی عمل کرد تا فاصله شاخص برخورداری شهرستان‌های کمتر از سطح متوسط کشور حداقل 10 درصد به سطح یاد شده نزدیک شود.

وی با بیان اینکه شاخص‌های میانگین کشوری در طول سال‌های برنامه پنجم با توجه به طرح‌ها، فعالیت‌ها، اقدامات عمرانی و جاری در مسیر توسعه کشور در حال تغییر است، ادامه داد: قانون متوسط کشوری در پایان برنامه چهارم را ملاک عمل قرار داده و اهداف خود را با توجه به این سطح تا پایان برنامه تنظیم کرده است.

اختصاص 21 میلیارد ریال به بشرویه

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اهداف ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه اذعان داشت: استفاده متوازن از امکانات کشور، توزیع عادلانه آن، ارتقاء شاخص‌های برخورداری در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، زیربنایی و امنیتی در شهرستان‌های کمتر از متوسط کشوری از جمله اهداف آن است.

بیجاری با بیان اینکه 285 میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار از محل ماده 180 قانون برنامه پنج ساله پنجم به تفکیک شهرستان‌‌‌های استان تعلق گرفته است، یادآور شد: از این مبلغ 21 میلیارد و 300 میلیون ریال به بشرویه اختصاص یافته است.

وی با بیان این‌که 5 میلیارد و 770 میلیون ریال برای اصلاح شبکه آب آشامیدنی روستایی بیرجند اختصاص یافته است، متذکر شد: مجموع اعتبار اختصاص یافته به این شهرستان 48 میلیارد و 350 میلیون ریال بوده است.

اختصاص 44 میلیارد ریال اصلاح شبکه آب روستایی

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری خراسان جنوبی از اختصاص 21 میلیارد و 650 میلیون ریال اعتبار به درمیان خبر داد و یادآور شد: از این میزان چهار میلیارد و 370 میلیون ریال برای احداث و تکمیل فضاهای ورزشی این شهرستان اختصاص یافته است.

بیجاری با بیان اینکه 44 میلیارد و 200 میلیون ریال برای اصلاح شبکه آب آشامیدنی روستایی استان در نظر گرفته شده است،‌ تصریح کرد: همچنین 14 میلیارد و 170 میلیون ریال برای احداث و تکمیل مراکز فرهنگی شهرستان‌های استان پیش‌بینی شده است.

وی از اختصاص 81 میلیارد و 400 میلیون ریال برای احداث و روکش راه‌های روستایی استان خبر داد و افزود: همچنین 16 میلیارد و 200 میلیون ریال برای تامین زیر ساخت مسکن مهر استان اختصاص یافته است.

اختصاص 6 میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی روستایی

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه برای اجرای طرح هادی روستایی شهرستان‌های استان 5 میلیارد و 800 میلیون ریال در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: برای تامین آب آشامیدنی شهری 6 میلیارد و 200 میلیون ریال اختصاص یافته است.

بیجاری خاطرنشان کرد: برای احداث و تکمیل مراکز بهداشتی و درمانی استان 5 میلیارد و 200 میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/69010/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول