اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی:

ترویج‌نیافتن فرهنگ کتابخوانی در جامعه پایین‌بودن سرانه مطالعه است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: ترویج نیافتن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه مشکل اساسی پایین بودن سرانه مطالعه در کشور است.

ترویج‌نیافتن فرهنگ کتابخوانی در جامعه پایین‌بودن سرانه مطالعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی محمد گلستانی‌فرد پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتاب‌خوانی اظهار داشت: هفته کتاب نمادین و فرصتی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و پرداختن به این موضوع است اما این امر باید در تمام طول سال جریان داشته باشد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب رویداد مهم فرهنگی در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی محسوب می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به گام‌های موثر در بالا رفتن سرانه مطالعه و تعداد اعضا و فضای فیزیکی کتابخانه‌ها در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت بسیار کتاب در نظامی اسلامی، هنوز گام‌ها کم و لرزان است.

گلستانی‌فرد با تاکید بر اینکه اساس نظام اسلامی مبنی بر انقلاب فرهنگی با رویکرد اصول و ارزش‌های اسلامی بوده، اذعان داشت: امروز مدعی ملت اسلامی هستیم که اهداف خود را حفظ کرده و انقلاب را به سایر کشورها صدور می‌کند.

وی ادامه داد: ترویج نیافتن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه مشکل اساسی پایین بودن سرانه مطالعه در کشور است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بزرگترین افتخار مسلمانان قرآن به عنوان معجزه پیامبر(ص) است، تصریح کرد: یک ویژگی بارز ائمه اطهار عالم بودن و کتابت بوده است.

گلستانی‌فرد با اشاره به سابقه تمدن و فرهنگ مردم ایران، تاکید کرد: باید مردم کتاب و کتاب‌خوانی را موضوع اصلی زندگیشان قرار دهند.

وی با بیان اینکه بر اساس سند چشم انداز 20 ساله، ایران باید در منطقه، کشور برتر علمی و متکی بر توانمندی داخلی خود باشد، افزود: بر اساس این سند 35 درصد جمعیت باید عضو کتابخانه‌ها باشند و در حال حاضر در استان میانگین 4 درصد است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به فاصله زیاد کشور در امر کتاب با سند چشم انداز و دنیا اشاره کرد و ادامه داد: همچنین سرانه فضای فیزیکی کتابخانه به ازای هر 100 نفر هشت متر مربع است که در استان میانگین آن تنها 2.5 متر مربع است.

گلستانی‌فرد یادآور شد: تلاش برای تحقق این موضوع در حد یک نهاد و دولت نیست بلکه به تکلیف و مسئولیت همه آحاد مردم برمی‌گردد.

در پایان این مراسم از 9 مسئول به دلیل همکاری و برگزاری منظم جلسات انجمن و نهضت مطالعه مفید و 13 کتابخوان و کتابدار نمونه تجلیل شدند.

انتهای پیام/22481/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول