اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

بسیج سرمایه‌ای گرانبها برای نظام محسوب می‌شود

امام جمعه ابهر بسیج را نیروی کارآمد نامید و گفت: بسیج سرمایه‌ای گرانبها برای اسلام و نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

بسیج سرمایه‌ای گرانبها برای نظام محسوب می‌شود

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان بسیج را یک نیروی مردمی دانست که به هیچ گروهی تعلق نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه بسیج را در هر قشری از جامعه می‌توان پیدا کرد و افزود:‌ بسیجی شور و شعور را در هم آمیخته و در قالب زمان محدود نمی‌شود و همچنان ادامه دارد.

امام جمعه ابهر بسیج را نیروی کارآمد نامید و اضافه کرد: بسیج سرمایه‌ای گرانبها برای اسلام و انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: حضور نیروی کارآمدی به نام بسیج می‌تواند کشور را از گزند دشمنان مصون نگه دارد و راه‌های ترقی و پیشرفت را برای آن میسر کند.

رحیمی با بیان اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی امروز توان حمله نظامی به صورت سخت‌افزاری را ندارند، اضافه کرد: امید دشمن به استعمار فرهنگی است.

وی ادامه داد: اگر دشمن موفق به رواج تفکر مختص به خود در جامعه دیگری شود به طور حتم می‌تواند، سالیان سال بر آن مسلط شود.

امام جمعه ابهر زنده بودن هر جامعه‌ای را منوط به پویایی فرهنگ آن دانست و تصریح کرد:‌ استقلال هویتی جوامع هم منوط به پویایی فرهنگی جوامع است.

این کارشناس مذهبی هویت ملت‌ها را شامل دین، اخلاق و فرهنگ بومی اعلام کرد و گفت: اگر جامعه‌ای از این عناصر تهی شود دچار فقر هویتی می‌شود.

 رحیمی گسترش فرهنگ بسیجی یا همان هویت ملی مذهبی را مانع رسوخ فرهنگ بیگانه در جامعه عنوان کرد و افزود: این تفکر توان رهایی از عقب‌ماندگی‌ها را در ابعاد مختلف به جوامع می‌دهد.

وی بر گسترش تفکر بسیجی در بین همه اقشار از جمله قشر جوان مانند دانشجو و دانش‌آموز تاکید و اضافه کرد:‌ حرکت در مسیر ولایت و انجام وظایف همان حرکت بر مبنای تفکرات بسیج محسوب می‌شود.

امام جمعه ابهر اقدامات مخلصانه را از افتخارات بسیج دانست و تصریح کرد: تایید اقدامات بسیجی‌ها توسط امام خمینی در آن مقطع می‌تواند از افتخارات این قشر محسوب شود.

انتهای پیام/73004/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول