اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه آستارا:

تفکر بسیجی در مقیاس‌ بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته است

فرمانده سپاه ناحیه آستارا گفت: تفکر بسیج الگوی موفقی است که از محدوده مرزهای جغرافیایی فراتر رفته و در قالب یک اندیشه نوین در مقیاس‌های بین‌المللی مورد توجه جدی قرار گرفته است.

تفکر بسیجی در مقیاس‌ بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته است

حمید رضا منشوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا به مناسبت 30 آبان آغاز هفته بسیج در توصیف بسیج، ایثار و شهادت اظهار کرد: بسیج شجره طیبه‌ای است که امام خمینی(ره) در پنجم آذر سال 58 برای دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن، این نهاد مقدس را بنیان گذاشتند.

وی افزود: بسیج از همان آغاز فعالیت به تعبیر امام(ره) مدرسه عشق شد و تمام مجاهدان راه خدا پیمان‌نامه آن را با خون خود امضا کردند.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا بسیج را امتداد خط سرخ حسین(ع) دانست و گفت: بسیج مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح داد.

وی با اشاره به اینکه هرگز نمی‌توان بسیج را در قالب یک سازمان خاص گنجاند، تصریح کرد: اگر چه روزی حضور جهادی بسیجیان را در میدان‌های جنگ و شهادت شاهد بودیم اما این شجره طیبه در تمام عرصه‌های علمی، معرفتی و سازندگی ریشه دوانده و با دستیابی به پیشرفته‌ترین دستاوردهای علمی و فنی، حماسه‌ای جدید و متفاوت را رقم زده است.

منشوری ادامه داد: تفکر بسیجی چنان گسترده شده که امروزه به عنوان یک الگوی موفق از محدوده مرزهای جغرافیایی فراتر رفته و در قالب یک اندیشه نوین در مقیاس‌های بین‌المللی مورد توجه جدی قرار گرفته است.

به گفته این مسئول، نهضت‌های آزادی‌بخش دنیا با تأسی از ولایت و بسیج در مقابل استکبار قد علم کرده و به طرف افق‌های آزادی و پیشرفت گام بر می‌دارد.

وی هفته بسیج را نماد همبستگی و هم‌پیمانی یک ملت برای رسیدن به آرمان‌های متعالی در پهنه‌های جهانی دانست و افزود: در بسیج روح حماسه و ایثار برای رسیدن به زندگی همراه با رشد و بالندگی در تمام عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی در پیش روی تمام انسان‌های آزادی‌خواه و عدالت‌طلب قرار می‌گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا، بازخوانی پرونده‌های تاریخ سیاه استعمار و سلطه که در آن زیاده خواهان جهانی با توسل به زور اسلحه و دستاوردهای فنی خود، استقلال و غرور ملت‌ها را نشانه می‌رفتند و سرمایه‌های آنها را به تاراج می‌بردند را مهم دانست.

وی یادآور شد: این آزمونی بود که بسیج و بسیجی با هوشیاری تمام آن را رصد می‌کند و با عبرت از تاریخ گذشته طرح جدیدی را در تمام زوایای اجتماعی و افکار جهانی دراندازد تا نظام پوشالی مادی‌گرا را در رسیدن به اهداف نامشروع خود ناکام کند و درهای پیشرفت در عرصه‌های مختلف را با تکیه بر اصول دینی روی جامعه اسلامی بگشاید.

منشوری با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج در آستارا، اظهار کرد: امروز همزمان با آغاز هفته بسیج دیدار با خانواده شهدا، گلباران مزار شهدا و ... از جمله برنامه‌های بسیج در این شهرستان است.

انتهای پیام/84001 /ک30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول