اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته بسیج صورت می‌گیرد

افتتاح 2 پروژه بسیج سازندگی در آبیک

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک از افتتاح 2 پروژه بسیج سازندگی این شهرستان در هفته بسیج خبر داد.

افتتاح 2 پروژه بسیج سازندگی در آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، رضا اسفندیاری به مناسبت هفته بسیج در جمع خبرنگاران شهرستان آبیک در سالن اجتماعات سپاه ناحیه آبیک اظهار داشت: پروژه غسالخانه روستای شهرآباد از توابع بخش بشاریات شهرستان آبیک که با مشارکت مردم روستا و بسیج سازندگی در زمینی به مساحت 60 متر مربع احداث شده، در هفته بسیج افتتاح می‌شود.

وی افزود: پروژه غسالخانه روستای فالیزان از روستاهای توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک یکی دیگر از پروژه‌های بسیج سازندگی است که در زمینی به مساحت 25 متر مربع و 160 میلیون ریال اعتبار احداث شده و در هفته بسیج به بهره‌برداری می‌رسد.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک ادامه داد: علاوه بر افتتاح دو پروژه بسیج سازندگی از پروژه‌های در حال اجرای بسیج سازندگی نیز بازدید می‌شود.

اسفندیاری با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر «بسیج لشکر مخلص خداست»، خاطرنشان کرد: امام راحل با تشکیل بسیج، اتصال این تشکل مردمی را با ذات لایزال الهی برقرار و پیوند زد که می‌توان برداشت کرد که بسیج متعلق به خدای باری تعالی و تمام قشرهای جامعه است و اختصاص به قشر خاصی نیست.

این مسئول با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر «اگر نوای بسیج طنین‌انداز شود چشم طمع بیگانگان کوتاه می‌شود»، تصریح کرد: نگاه مقام معظم رهبری نیز متناسب با کاربرد به‌روز و پویای بسیج است چراکه ایشان در تعریف بسیجی فرموده‌اند که «بسیجی یعنی علی (ع) که تمام وجودش را وقف اسلامی کرده بود» و این فرمایش یعنی اینکه بسیجیان خود را وقف اسلام و نظام کرده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک با اشاره به جایگاه بسیج از زمان تشکیل آن در پنجم آذر ماه سال 58 تاکنون، توضیح داد: بسیج از آغاز تشکیل انقلاب اسلامی به عنوان نیروهای مردمی در ایجاد امنیت در کوی و برزن نقش‌آفرینی کرده و در دفاع مقدس و غائله‌های مختلف کشور به ویژه در حواشی مرزها، نقش خود را به نحو احسن ایفا کرده است.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: در طول دوران هشت سال دفاع مقدس وجود بسیجیان سبب شد برای نخستین بار در تاریخ ایران اسلامی، حتی یک سانتی‌متر از خاک وطن به دست بیگانگان و دشمنان نیفتد و با رهنمودهای پیامبرگونه امام راحل، دشمنان منکوب شوند.

این مسئول اضافه کرد: هر پیشرفتی که در جای جای کشور شاهد آن هستیم، برگرفته از فرهنگ بسیج و در گرو وجود این تفکر در جامعه است.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک با بیان اینکه امام راحل با مطرح کردن جمله «ما می‌توانیم»، اعتماد به نفس را در اصل و چارچوب بسیج متبلور ساخت و با نهادینه کردن فرهنگ بسیج سبب شد به طور کامل از وابستگی علمی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی خارج شویم.

اسفندیاری بیان کرد: پیشرفت بسیج در عرصه‌ها و زمینه‌های مختلف کشور بیانگر این است که رویکرد و فعالیت‌های بسیج تغییر یافته و به سمت پویایی و پیشرفت گام برمی‌دارد.

این مسئول اضافه کرد: بسیج از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی با تأسی از خون سرخ امام حسین (ع) و نهضت بزرگشان، مسیر خود را تعیین کرده که تبلور این حرکت، در راستای ایثار و شهادت است.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی پشتوانه و دلگرمی دوستداران نظام و مأیوس‌کننده و خنثی‌کننده توطئه‌ها و مقاصد شوم دشمنان داخلی و خارجی نظام اسلامی بوده و است.

انتهای پیام/77006/ل40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول