اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان تأمین اجتماعی مطرح کرد

یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان در انتظار تامین بودجه/ بدهی دولت به سازمان پرداخت نشد

معاون پارلمانی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی گفت: هرگاه بودجه لازم برای اجرایی شدن مصوبه یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین شود، نسبت به اجرایی شدن آن اقدام می‌شود.

یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان در انتظار تامین بودجه/ بدهی دولت به سازمان پرداخت نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عبدالرحمن تاج‌الدین عصر امروز در همایش گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار در مجلس شورای اسلامی که در سالن اجتماعات دانشگاه کار الوند برگزار شد، اظهار داشت: مطالبات مستمری‌بگیران و کارگران از سازمان تأمین اجتماعی خواسته به حق این قشر از افراد جامعه به شمار می‌رود که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: یکی از خواسته‌های به حق بازنشستگان تأمین اجتماعی یکسان‌سازی حقوق آنان با بازنشستگان لشکری و کشوری است که به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است.

معاون پارلمانی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: با توجه به اینکه تأمین اجتماعی به عنوان نهاد اجرایی موظف به اجرای قوانین مصوب دولت در حوزه فعالیتی خود است، هرگاه بودجه لازم برای اجرایی شدن این مصوبه تأمین شود، نسبت به اجرایی شدن آن اقدام می‌شود.

تاج‌الدین با اشاره به اینکه مردم با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو هستند، عنوان کرد: این فشارهای اقتصادی در شرایطی است که رشد اقتصادی کشور در سال‌های اخیر منفی بوده و تورم اقتصادی قابل توجهی در بازار مصرف مشاهده می‌شد.

این مسئول تصریح کرد: علاوه بر این موارد تحریم‌های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز میزان فشارهای اقتصادی وارده بر مردم را افزایش داده و به نوبه خود مشکلات جدید را در جامعه ایجاد کرده است.

معاون پارلمانی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه در دولت قبلی تسویه حساب مربوط به تأمین اجتماعی انجام نشده است، ابراز کرد: در دولت گذشته هیچ تسویه حسابی بین دولت و تأمین اجتماعی انجام نشده و مطالبی که در خصوص انجام تسویه حساب مطرح شده بود، ادعایی بیش نبود.

به گفته تاج‌الدین پرداخت سه درصد حق بیمه دولت به سازمان که بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی به شمار می‌رود، هنوز پرداخت نشده است.

این مسئول با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی به دنبال صیانت از حقوق کارگران و بازنشتگان است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف این سازمان صیانت از حقوق کارگران و تکریم بازنشستگان و ازکارافتادگانی است که سال‌های زیادی از عمر خود را برای پویایی و رشد تولید و صنعت کشور صرف کرده‌اند.

معاون پارلمانی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی افزود: بنابر این در اجرای قوانین مربوط به این قشر از افراد جامعه باید دقت بیشتری صورت گیرد و نباید اجازه داد عدم اجرای ناموفق قانون کار در سال‌های گذشته سبب دلسردی این قشر شود.

تاج‌الدین با اشاره به اقدامات سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: مهم‌ترین و عمده‌ترین فعالیت سازمان تأمین اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان است و بدهی خود به داروخانه‌ها را به‌روز تسویه می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: این سازمان سعی دارد دفترچه‌های درمانی بیمه تأمین اجتماعی ارزش بیشتری در مراکز درمانی پیدا کند و کاربردی‌تر شود.

معاون پارلمانی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه ضریب پشتیبانی سازمان تأمین اجتماعی بسیار پایین است، گفت: این سازمان مجموعه‌ای فرتوت شده است به طوری که در گذشته اگر یک نفر بازنشسته می‌شد 10 نفر به عنوان نیروی جدید وارد مجموعه می‌شدند.

تاج‌الدین اضافه کرد: این در حالی است که در حال حاضر آمار بازنشستگان بیش از نیروهای ورودی به عرصه تولید و صنعت است و این موضوع موجب شده هزینه‌ها نسبت به درآمدها افزایش یابد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در چند ماه گذشته و پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید آرامش مطلوبی در جامعه کارگری و مجموعه سازمان تأمین اجتماعی ایجاد شده و امیدواریم مشکلات جامعه کارگری به‌زودی مرتفع شود.

معاون پارلمانی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه وضعیت سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر در وضعیت هشدار قرار گرفته است، ابراز کرد: با وجود تنگناها این سازمان سعی دارد با ایجاد اشتغال، استفاده از فناوری‌های نوین، بهبود فضای کسب و کار واحدهای صنعتی و وصول بدهی‌های خود در راستای افزایش تولید و حقوق کارگران اقدامات مناسبی را در ماه‌های آینده انجام دهد.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی سعی دارد دفترچه‌های درمانی بیمه تأمین اجتماعی ارزش بیشتری در مراکز درمانی پیدا کند و کاربردی‌تر شود.

انتهای پیام/77010/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول