اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد

ایستگاه مطالعه درمانگاه تأمین اجتماعی دهدشت افتتاح شد

با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد،چهارمین ایستگاه مطالعاتی استان در درمانگاه تأمین اجتماعی دهدشت افتتاح شد.

ایستگاه مطالعه درمانگاه تأمین اجتماعی دهدشت افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه،عصر امروز با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد چهارمین ایستگاه مطالعاتی استان در درمانگاه تأمین اجتماعی دهدشت افتتاح شد.

نادر حسینی در حاشیه افتتاح این ایستگاه مطالعه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت:ایستگاه مطالعه کتابخانه کوچکی در فضای عمومی و پرتردد است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هدف از استقرار ایستگاه‌های مطالعاتی در فضاهای عمومی را ارتقای سرانه مطالعه مفید دانست و افزود: این کار در تحقق رهنمودهای رهبری مبنی بر فراهم کردن مکان مطالعه برای عموم افراد صورت می‌گیرد.

وی بالا بردن امکان استفاده عموم از کتاب و افزایش اطلاعات عمومی افراد را از دیگر اهداف استقرار ایستگاه‌های مطالعه عنوان کرد.

حسینی تعداد ایستگاه‌های مطالعاتی در سطح استان را چهار باب عنوان کرد و افزود: بنا داریم تا پایان سال این تعداد را به هشت ایستگاه افزایش دهیم.

وی افزایش تعداد ایستگاه‌های مطالعاتی را منوط به مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای استان دانست و گفت:در هر ایستگاه مطالعه 15 عنوان کتاب با موضوع کودک و نوجوان و بزرگسال وجود دارد.

حسینی کتاب‌های موجود در این ایستگاه‌ها را در حیطه رده‌های سنی مختلف خواند و ابراز داشت: عنوان کتاب‌ها به صورت ماهیانه تعویض می‌شود.

این مسئول تعداد کتابخانه‌های عمومی موجود در سطح استان را 58 باب عنوان و با بیان اینکه تعداد کتابخانه‌ها به تناسب افزایش جمعیت تغییر خواهد کرد، خاطرنشان کرد: بر همین اساس، تعداد هفت پروژه عمرانی در حوزه کتابخانه‌ها در سطح استان داریم که متوسط درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها 50 درصد است.

حسینی اهمیت دادن به بخش کودک در کتابخانه‌های عمومی را زیربنایی برای توسعه کتابخوانی دانست و با اشاره به اینکه تا سال گذشته تنها دو یا سه کتابخانه در سطح استان دارای بخش مجزا در بخش کودک بودند تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 32 کتابخانه عمومی در استان دارای بخش مجزا در بخش کودک هستند. 

انتهای پیام/82016/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول