اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس و کارشناس ارشد حقوقی اداره کل تامین اجتماعی خراسان جنوبی خبر داد

ارائه مزایای قانونی بدون توجه به سوابق بیمه‌ای در حوادث ناشی از کار

رئیس و کارشناس ارشد حقوقی اداره کل تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در حوادث ناشی از کار بدون توجه به سوابق بیمه‌ای بیمه‌شده، مزایای قانونی ارائه می‌شود.

ارائه مزایای قانونی بدون توجه به سوابق بیمه‌ای در حوادث ناشی از کار

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیدهادی موسوی صبح امروز در جمع مسئولان اداره کل تامین اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: در حوادث ناشی از کار، تعهدات سازمان تامین ‌اجتماعی شامل درمان، غرامت دستمزد و برقراری مستمری‌های بازماندگان، ازکارافتادگی کلی و جزئی و غرامت مقطوع نقص عضو می‌شود.

وی با بیان این‌که این تعهدات مشروط به داشتن سابقه پرداخت حق‌ بیمه نیست، ادامه داد: بدون توجه به سوابق بیمه‌ای بیمه‌شده، مزایای قانونی ارائه می‌شود.

رئیس و کارشناس ارشد حقوقی اداره کل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به ماده 60 قانون تامین ‌اجتماعی افزود: حوادث ناشی از کار حوادثی است که در حین انجام وظیفه برای بیمه ‌شده اتفاق می‌افتد.

موسوی گفت: مقصود از حین انجام وظیفه تمام اوقاتی است که بیمه‌شده در کارگاه یا مؤسسات وابسته یا ساختمان‌ها و محوطه آن مشغول کار بوده و یا به دستور کارفرما در خارج از محوطه کارگاه عهده‌دار انجام مأموریتی باشد.

وی با بیان این‌که اوقات مراجعه به درمانگاه یا بیمارستان و یا معالجات درمانی و توانبخشی و اوقات رفت و برگشت بیمه‌ شده از منزل به کارگاه جزو اوقات انجام وظیفه محسوب می‌شود، اذعان داشت: این امر در صورتی است که حادثه در زمان عادی رفت و برگشت به کارگاه اتفاق افتاده باشد.

رئیس و کارشناس ارشد حقوقی اداره کل تامین اجتماعی خراسان جنوبی متذکر شد: حادثه‌ای که برای بیمه ‌شده حین اقدام برای نجات سایر بیمه ‌شدگان و مساعدت به آنها اتفاق می‌افتد، حادثه ناشی از کار محسوب می‌شود.

موسوی با بیان این‌که کارفرما موظف است اقدام به جلوگیری از تشدید اثرات حادثه کند، یادآور شد: کارفرما باید گزارش حادثه را نیز حداکثر ظرف سه روز اداری به اطلاع شعبه تامین ‌اجتماعی محل برساند.

وی اضافه کرد: نسخه pdf کتاب قانون تامین ‌اجتماعی و آیین‌نامه‌های آن برای استفاده صاحبنظران، محققان، شرکای اجتماعی و علاقه‌مندان حوزه تامین ‌اجتماعی در پایگاه اطلاع‌رسانی به نشانی www.tamin.ir در قسمت انتشارات قابل دریافت است.

رئیس و کارشناس ارشد حقوقی اداره کل تامین اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در این کتاب که توسط معاونت حقوقی و امور مجلس این سازمان تهیه شده، قانون تامین ‌اجتماعی همراه با آیین‌نامه‌های اجرایی آن به نحو مناسب گردآوری شده است.

انتهای پیام/69010/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول