اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

لزوم همکاری کامل علوم پزشکی با تأمین اجتماعی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه علوم پزشکی وظیفه دارد که همکاری تنگاتنگی با سازمان تأمین اجتماعی داشته باشد.

لزوم همکاری کامل علوم پزشکی با تأمین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید موسی خادمی ظهر امروز در نشست با مدیرکل امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: از نظر من تأمین اجتماعی با کارکردی که در جامعه دارد یک نهاد حاکمیتی است که بدون آن بسیاری از کارها بر روی زمین می‌ماند و مشکلات بزرگی با اخلال در کار آن گریبانگیر مردم و مسئولان می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد وضعیت این استان را نسبت به سایر استان‌ها استثنایی دانست و گفت: در استان‌های محرومی چون کهگیلویه و بویراحمد کارکرد تأمین اجتماعی بیش از همه به چشم می‌آید.

خادمی افزود: بسیاری از افراد در این استان نه کار و شغل و نه درآمدی دارند و همه چشم آن‌ها به همین مستمری بیمه است و به همین دلیل اهمیت خدمات تأمین اجتماعی در اینجا فراتر از سطوح ملی است.

مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود در نشست با مسئولان تأمین اجتماعی کشور تصریح کرد: در این استان صنعت بزرگی نداریم که بتواند دو یا سه هزار نفر را پوشش دهد و تأمین اجتماعی هم از قبل آن خدمات‌دهی کند و این یکی دیگر از مشکلات اساسی تأمین اجتماعی در این استان است.

خادمی فراهم نبودن فضا برای متخصصین در استان را یکی دیگر از مشکلات دانست و گفت: از سوی دیگر تقویت نشدن این سازمان و مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند به نوعی کار را سخت کرده است.

وی با انتقاد از مغفول ماندن مبحث سرمایه‌گذاری توسط تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: زمینی به مساحت سه هزار متر مربع در بهترین نقطه از شهر یاسوج در تملک این سازمان است که می‌توانستند تاکنون از آن استفاده بهینه‌ای در خصوص سرمایه‌گذاری داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد سازمان تأمین اجتماعی را سازمانی متمول دانست و گفت: چرا نباید از این نقطه قوت به درستی در راه سرمایه‌گذاری استفاده شود.

خادمی با اشاره به انتقاداتی که سازمان تأمین اجتماعی از دانشگاه علوم پزشکی استان برای عدم همکاری مناسب دارد، تصریح کرد: این قضیه هم مانند مشکل تیم فوتبال شهرداری یاسوج با تربیت بدنی شده که در آن‌جا هم شهرداری با تیم‌داری باری از دوش سازمان ورزش برداشته بود و این سازمان به جای همکاری با شهرداری از آن‌ها طلب پول اجاره زمین چمن می‌کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد که علوم پزشکی هم باید به دلیل اهمیت خدماتی که تأمین اجتماعی ارائه می‌دهد با آن‌ها در همه زمینه‌ها از جمله بحث پزشکان متخصص نهایت همکاری را داشته باشد.

انتهای پیام/2571/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول