اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران:

اصلاح قانون نظام مهندسی در دستور کار مجلس است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در دستور کار مجلس است.

اصلاح قانون نظام مهندسی در دستور کار مجلس است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، مراسم تودیع و معارفه هیئت رئیسه دوره 16 و 17 سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در محل سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.

رئیس جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: هیئت رئیسه سخنگوی هیئت مدیره سازمان است و بدون راهکارهای هیئت مدیره دستیابی به اهداف قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان امکان‌پذیر نیست.

تورج نائیج‌پور با اشاره به اینکه 17 سال از عمر سازمان می‌گذرد، خاطرنشان کرد: اکنون زمان آن رسیده که برای تعالی سازمان و خدمات ارائه شده از سوی آن افق بزرگ‌تری برای خود ترسیم کنیم.

وی افزود: سه سال دیگر وارد دهه سوم تاسیس نظام مهندسی می‌شویم و تمام تلاش‌مان در دهه سوم باید واقعی شدن خدمات مهندسی ارائه شده باشد که این رویداد ارتقای جایگاه سازمان را در پی دارد.

نائیج‌پور با بیان اینکه اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در دستور کار مجلس است، گفت: آیین‌نامه‌ها و قوانین نظام مهندسی باید از سطح ملی و مهندسی بومی عبور کرده و دارای استانداردها و روش‌های مهندسی در سطح جهانی شود.

این مسئول به ضرورت ارتباط سازنده میان سازمان با نهادها و سازمان‌های دخیل در امر ساخت‌و‌ساز پرداخت و ابراز داشت: برگزاری جلسات منظم با سازمان‌های متولی ساخت‌و‌ساز در استان از جمله شهرداری‌ها به منظور همسویی و همگرایی در اجرای مصوبات و قوانین مربوط به ساختمان از برنامه‌های هیئت رئیسه این دوره است.

رئیس جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران خواستار تکریم ارباب رجوع و تسریع بیش از پیش امور اداری مراجعه‌کنندگان شد و افزود: با توجه به اینکه ادارات کل و ستاد سازمان‌های استان در شهر ساری به‌عنوان مرکز استان استقرار یافته، پرسنل سازمان‌ها و ادارات کل نقش مهمی در کم شدن رفت و آمد شهروندان برای انجام امور اداری دارند.

وی گفت: علت اصلی مطرح شدن تقسیم استان به دو ناحیه از تمرکزگرایی امور نشأت گرفته و با مدیریت صحیح بخش‌های اداری می‌توان این مسئله را رفع کرد و از تقسیم استانی با زبان مشترک، فرهنگ مشترک و افتخارات مشترک جلوگیری کرد.

رئیس سابق سازمان نظام مهندسی مازندران نیز با بیان اینکه در سه سال اخیر خدمات ارائه شده به جامعه مهندسان در دو بخش درون‌سازمانی و برون‌سازمانی بوده ادامه داد: در سه سال اخیر درصدد بودیم با حضور مستمر در جلسات و کارگروه‌های فنی استان جایگاه سازمان را به‌عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد ارتقاء داده و توانایی‌های این سازمان را به نحو مطلوب در استان عرضه کنیم.

مصطفی خاوری‌نژاد با اشاره به رتبه‌های استانی و ملی که سازمان در سال‌های اخیر کسب کرده است، عنوان کرد: رتبه‌های استانی و ملی که سازمان کسب کرده بیانگر این است که سازمان نظام مهندسی  به جایگاه واقعی خود نزدیک شده است و امید است هیئت رئیسه جدید با تدابیر و اهتمام خود این جایگاه را ارتقا داده و نقش مهندسان را در توسعه و آبادانی استان بیش از پیش به منصه ظهور برسانند.

خاوری‌نژاد در تشریح فعالیت‌های درون سازمانی خاطرنشان کرد: پرسنل سازمان سرمایه‌های این سازمان هستند و دستیابی به اهداف سازمان بدون حضور این سرمایه‌های ارزشمند امکان‌پذیر نیست.

وی اذعان داشت: در اواخر سال 89 که تصدی ریاست سازمان به اینجانب واگذار شد تعداد اعضای سازمان 12 هزار و 350 نفر بوده و اکنون تعداد اعضای سازمان 22 هزار نفر است که تنسیق امور اداری این تعداد مهندس عضو سازمان به عهده پرسنل پرتلاش است.

این مسئول متذکر شد: در این دوره به منظور افزایش تعامل و همدلی میان پرسنل، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای نخستین در سازمان برگزار شد.

انتهای‌پیام/2296/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول