اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان خبر داد

1214 بیمار زیر پوشش انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان قرار دارند

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان، تعداد پرونده‌های تشکیل شده در این انجمن را یک‌هزار و 214 فقره اعلام کرد.

1214 بیمار زیر پوشش انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان قرار دارند

محمدرضا طهماسبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، تعداد بیماران دارای پرونده در انجمن حمایت از بیماران کلیوی را یک‌هزار و 214 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: زنجان 10 بیمار دیالیزی صفاقی دارد.

وی، تعداد بیماران دیالیزی را با استفاده از دستگاه 360 بیمار اعلام کرد و افزود: استان زنجان 563 بیمار پیوند کلیه هم دارد.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان از وجود 325 بیمار کلیوی تحت مراقبت ویژه برای پیشگیری از ورود به مرحله دیالیز خبر داد و اضافه کرد: این بیماران در دفاتر انجمن‌های شهرستان‌ها تحت کنترل قرار دارند.

این فعال اجتماعی به وجود 30 بیمار کلیوی تحت کنترل و پیشگیری به مرحله دیالیز زیر 12 سال اشاره و تصریح کرد: اگر این بیماران به مرحله دیالیز وارد شوند باید هفته‌ای سه بار به تهران مراجعه کنند، چراکه امکانات دیالیز این سن در زنجان وجود ندارد.

طهماسبی با بیان اینکه همه مراکز شهرستان‌های استان زنجان که بیمارستان دارند مرکز دیالیز هم دارند، ادامه داد: بر اساس قول‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مرکز دیالیز شهرستان ایجرود هم در سال آینده افتتاح می‌شود.

وی، تعداد بیماران کلیه دیالیزی در شهرستان ایجرود را در حال حاضر 10 بیمار اعلام کرد و گفت: این بیماران به مراکز دیالیز نزدیک به این شهرستان مراجعه می‌کنند.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با رنج‌آور خواندن بیماری کلیه به ویژه آنهایی که وارد مرحله دیالیز شده‌اند، اضافه کرد: آنها هفته‌ای سه بار به مدت چهار ساعت در مراکز دیالیز حضور یافته و به دستگاه متصل می‌شوند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه برخی از بیماران کلیوی دیالیزی تا آخر عمر باید دیالیز شوند، تصریح کرد: به دلیل شرایط خاص برخی از بیماران آنها توان پیوند را از دست می‌دهند که این مسئله موجب بروز مشکلات حاشیه‌ای خاص خود برای بیماران می‌شود.

طهماسبی در پایان ابراز داشت: پرونده‌ای در انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان وجود دارد که بیمار 28 سال است، دیالیز می‌شود.

انتهای پیام/73004/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول