اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان خبر داد

پرداخت یک میلیارد ریال هزینه درمانی به مددجویان زنجانی

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان از پرداخت یک میلیارد ریال هزینه درمانی به مددجویان این نهاد خبر داد.

پرداخت یک میلیارد ریال هزینه درمانی به مددجویان زنجانی

اصغر پناهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در کمیته امداد شهرستان زنجان سالانه بیش از 40 سرفصل حمایتی در حمایت از خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد انجام می‌شود.

وی خدمات اشتغالزایی، عمرانی، تحصیلی و فرهنگی را از جمله اقدامات کمیته امداد در حمایت از مددجویان این نهاد عنوان کرد و افزود: خدمات کمیته امداد به صورت هدفمند بوده و بر اساس نیازهایی که مددجویان دارند به آنها ارائه می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان همچنین به ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مددجویان این نهاد اشاره کرد و گفت: این خدمات به منظور سالم‌سازی جامعه هدف ارائه می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: تامین سلامت مددجویان زیر پوشش کمیته امداد از جمله مسائلی است که همواره مورد توجه امدادگران بوده و در این راستا خدمات مختلفی در طول سال ارائه می‌شود.

پناهی با اشاره به اینکه خدمات بهداشتی و درمانی کمیته امداد در بخش‌های مختلف به مددجویان ارائه می‌شود، افزود: در برخی از موارد کمیته امداد شهرستان زنجان برای ارتقای سطح آگاهی مددجویان در زمینه مسائل بهداشتی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی کرده و در این دوره موضوعات بهداشتی (نحوه رعایت بهداشت فردی، نحوه مقابله با بیماری‌های واگیر و همچنین پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی همچون ایدز) به مددجویان آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات بهداشتی و توجه به مسائل بهداشتی مددجویان یکی از ضروریات است، ادامه داد: رعایت نکردن بهداشت و عدم آگاهی از مسائل بهداشتی موجب بروز بیماری در مددجویان می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان با اشاره به اینکه طی سال‌جاری نیز اقدامات مختلفی در راستای سالم‌سازی جامعه هدف صورت گرفته است، اضافه کرد: از آغاز تا پایان مهر امسال یک میلیارد و 50 میلیون ریال هزینه‌های درمانی به مددجویان پرداخت شده است.

این مسئول در ادامه به برگزاری کلاس‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای مددجویان زنجانی اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای ارتقای سطح آگاهی مددجویان در موضوع اعتیاد انجام گرفته است.

وی با اشاره به تاثیر مثبت آموزش‌های دینی و مذهبی در پیشگیری از ابتلا و اعتیاد مددجویان به مواد مخدر افزود: با توجه به تحقیقات درون سازمانی انجام شده توسط کمیته امداد در زمینه پایین بودن میزان آگاهی مددجویان در استفاده از مهارت‌های زندگی، بر همین اساس امدادگران آموزش و مشاوره‌های این نهاد را بر اساس مسائل دینی پایه‌گذاری کردند.

پناهی به مسائل آموزشی مطرح شده در این دوره‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در این دوره‌ها مباحثی از قبیل آموزش مهارت‌های زندگی، عوامل گرایش جوانان به مواد مخدر، تاثیر خانواده در گرایش جوانان به اعتیاد، راهکارهای پیشگیری از اعتیاد، اثرات سوء‌مصرف مواد مخدر و نحوه شناسایی انواع مخدر به مددجویان حاضر آموزش داده شده است.

انتهای پیام/73005/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول