اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

اختصاص 1.2 میلیارد ریال برای تهیه کتاب برای مدارس زنجان

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای تهیه کتاب برای مدارس زنجان در سال‌جاری اختصاص یافته است.

اختصاص 1.2 میلیارد ریال برای تهیه کتاب برای مدارس زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، نبی‌الله رضایی پیش از ظهر امروز در مراسم کتاب و کتابخوانی در زنجان اظهار داشت: باید ساعتی برای مطالعه دانش‌آموزان در مدارس تخصیص داده شود.

وی با اشاره به نقش کتاب و کتابخوانی در ارتقاء دانش‌افزایی دانش‌آموزان اعلام کرد: بحث مطالعه در ارتقای علمی و پرورشی نقش حیاتی و مهمی دارد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته کتاب مورد نیاز برای دانش‌آموزان تهیه شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته 650 میلیارد ریال برای تهیه کتاب در اختیار آموزش‌و پرورش استان زنجان تخصیص داده شده است.

این مقام مسئول از اختصاص یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای خرید کتاب در سال‌جاری خبر داد و اضافه کرد: در این راستا تیمی از سوی اداره فرهنگی آموزش و پرورش با حضور در تهران اقدام به خرید کتاب مورد نیاز دانش‌آموزان خواهند کرد.

رضایی به همکاری سازمان دانش‌آموزی و کانون پرورشی، فکری کودکان و نوجوانان اشاره و یادآور شد: این دو سازمان در تهیه کتاب مورد نیاز برای دانش‌آموزان همکاری گسترده‌ای با آموزش‌ و پرورش داشته است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از وجود 565 کتابخانه آموزشگاهی در استان زنجان خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این کتابخانه‌ها یک‌هزار و 911 کتابخانه کلاسی نیز در مدارس زنجان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در استان زنجان نرم خوبی دارد، گفت: با تزریق یک میلیارد و 900 میلیون ریال برای تهیه کتاب این نرم به سطح عالی می‌رسد.

این مقام با اشاره به وجود یک میلیون و 100 هزار و 128 جلد کتاب در کتابخانه‌های مدارس اظهار داشت: ضمن اینکه در هفته کتاب سال‌جاری 619 نمایشگاه کتاب در مدارس برگزار می‌شود.

رضایی از حضور درخشان دانش‌آموزان زنجانی در مسابقات «اولین کتاب من» خبر داد و اضافه کرد: 10 دانش‌آموز از استان زنجان توانسته‌اند به عنوان رتبه برتر و نخست به مرحله پایانی این مسابقات راه یابند.

انتهای پیام/73002/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول