اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان:

زنجان سالانه 432 هزار تن شیر تولید می‌کند

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: زنجان سالانه 432 هزار تن شیر تولید می‌کند.

زنجان سالانه 432 هزار تن شیر تولید می‌کند

احمد موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: شهرستان زنجان با تولید 432 هزار تن شیر در سال توانسته است رتبه نخست تولید شیر در سطح استان را کسب کند.

وی تولید شیر شهرستان زنجان را مناسب ارزیابی کرد و افزود: شهرستان زنجان با توجه به حجم مشخصی از میزان تولید سالانه در حدود 43 هزار و 756 تن نیز مصرف شیر دارد که نشان از مصرف حجم بالای شیر در سطح شهرستان است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان به برآورد سهم تولید شهرستان زنجان از میزان تولید شیر سالانه استان اشاره کرد و یادآور شد: شهرستان زنجان یا این حجم تولید 24 درصد تولید شیر استان را دارد که این سهم در نوع خود قابل توجه است.

وی ظرفیت‌های بخش کشاورزی شهرستان زنجان را یادآور شد و تاکید کرد: شهرستان زنجان در بخش‌های مختلف دام و طیور، زراعت، محصولات باغی و شیلات دارای عملکردهای خوبی در سطح استان و حتی در سطح کشور است.

موسوی بخش دام و طیور شهرستان زنجان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در بخش دام طیور شهرستان زنجان صورت گرفته است و موجب توسعه این بخش شده که می‌توان به صدور گواهی بهسازی برای بهداشتی کردن 50 هزار مترمربع از اماکن دامی شهرستان زنجان اشاره کرد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان همچنین از صدور 185 مورد مجوز نوسازی خبر داد و تاکید کرد: این مجوزهای نوسازی برای پرواربندی، بره، گوساله و پرورش گاو شیری بوده است.

وی به توزیع سوخت در بین کشاورزان اشاره کرد و اظهار داشت: توزیع 440 هزار لیتر سوخت برای دامداران واجد شرایط در شهرستان صورت گرفته و این کمک‌ها برای دامداران همواره در دستور کار قرار داشته است.

موسوی توجه به اماکن دامی در سطح شهرستان را یادآور شد و تاکید کرد: بیش از 49 هزار مترمربع از اماکن دامی مطابق آمار در سطح شهرستان بهسازی شده است و توجه به نوسازی و بهسازی واحدهای دامی موجود در کنار احداث واحدهای جدید مورد تاکید قرار دارد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان تولید عسل در شهرستان زنجان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های مهم فعالیتی دام و طیور در سطح شهرستان، تولید عسل و فعالیت زنبورداران در این بخش تولیدی است.

وی با بیان اینکه سرشماری زنبورهای عسل در هر سال صورت می‌گیرد، افزود: سرشماری و ایجاد بانک اطلاعاتی در هر سال صورت می‌گیرد و وضعیت تولید و میزان بهره‌وری فعالیت‌ها در این بخش مورد توجه قرار دارد تا نسبت به ترسیم برنامه‌های آتی برنامه‌ریزی صورت گیرد.

موسوی توجه به بخش ترویج و آموزش کشاورزی را مهم دانست و تاکید کرد: آموزش کشاورزان همواره از موضوعات مورد توجه جهاد کشاورزی بوده که در این راستا کشاورزان با توجه به بخش فعالیتی خود آموزش‌های لازم را می‌بینند و نسبت به مهارت‌های به روز در بخش کشاورزی اطلاعات خوبی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/73007/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول