اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش خبر داد

قرار دادن ساعت مطالعه در برنامه هفتگی مدارس

معاون فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: ساعت مطالعه در برنامه هفتگی مدارس قرار خواهد گرفت.

قرار دادن ساعت مطالعه در برنامه هفتگی مدارس

زهرا مظفر پیش از ظهر امروز در مراسم روز کتاب و کتابخوانی در زنجان اظهار داشت: امام حسین (ع) از قیام خود دو هدف مهم داشت که یکی امر به معروف و نهی از منکر و دیگری برپایی نماز که مباحث مهمی است.

وی با بیان اینکه امر به معروف پایه‌گذار همه بایدها و نبایدها است، خاطرنشان کرد: ما بانوان باید در بحث عفاف و حجاب علاوه بر رعایت به امر به معروف و نهی از منکر بپردازیم.

معاون فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش اولین مطلب طرح شده در قرآن را پس از خلقت بحث کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: آیه ن والقلم جایگاه رفیع نگارش را تبیین می‌کند.

این مقام مسئول از دانش‌آموزان حاضر خواست تا قرآن را سرلوحه کار خود در مطالعه قرار دهند و اضافه کرد: قرآن نخستین کتابی است که پس از گذشت زمان و با وجود پیشرفت‌های علمی جدید هنوز کهنگی نیافته است.

مظفر با اشاره به اینکه امام علی (ع) نخستین کاتب قرآن بود، تصریح کرد: هدف از کتابت این کتاب آسمانی جلوگیری از تحریف آن بود که خوشبختانه قرآن جدای از تحریف باقی ماند.

معاون فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش کتاب خواندن را ملاک ندانست و اذعان داشت: اندیشیدن در آن کتاب، ارزشی به مراتب بالاتر دارد.

وی هدف آموزش و پرورش را نخبه‌پروری ندانست و تاکید کرد: نخبه‌پروری کاری خطا است و ما در سند تحول بنیادین بر رسیدن افراد به حیات طیبه تاکید داریم.

این مقام مسئول برای هر مرزی مرزبانی شناخت و تصریح کرد: همانگونه که یک نگهبان از مرزهای کشور نگهبانی می‌کند کتاب نیز از اندیشه و تفکر افراد پاسداری می‌کند.

مظفر با اشاره به اینکه امکان مسموم شدن فکر افراد توسط کتاب وجود دارد، گفت: دانش‌آموزان، معلمان، مسئولان و والدین باید دقت زیادی در انتخاب کتاب داشته باشند.

معاون فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر قرار دادن کتاب در سبد کالاهای اساسی خانواده‌ها خاطرنشان کرد: شما دختران امروز به عنوان مادران فردا نقش مهمی در این مهم دارید.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور بر احیای زنگ کتاب و انشاء در مدارس تاکید دارد، اظهار کرد: ما بسته سیر مطالعات را برای بررسی به شورای عالی فرستاده‌ایم.

این مقام با اشاره به ایجاد ساعت مطالعه در مدارس تاکید کرد: این ساعت برای هر پایه چهار کتاب در نظر گرفته است و در پایان سال تحصیلی و در این چرخه 450 میلیون نفر ساعت به سرانه مطالعه کشور اضافه خواهد شد.

معاون فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و علمی گوناگون در سطوح مختلف افزود: به شما دانش‌آموزان پیشنهاد می‌کنیم با الگوبرداری از قصه‌های قرآنی دست به قلم شده و به حفظ ارزش‌های مذهبی، ملی و سنتی بپردازید.

انتهای پیام/73002/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول